Gulosten™ Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har vært prøver i snart et halvt år (hopper snart til 6. pp kjenner jeg), men har vært uten prev siden juni i fjor. Da tok jeg ut kobberspiralen, og har ikke vært til noen undersøkelser etter det. Er livredd for at noe er ødelagt!! Jeg har ekstreme menssmerter, men bare på den ene siden. Syns ikke det er noe hyggelig heller. Da gjør det vondt langt bak i korsryggen, på hele høyre side av magen og nedover i høyre lår. Venstresiden er ikke vond i det hele tatt, er sånn hver måned. Syns ikke dette er noe koselig, og vurderer sterkt å gå til en gyn for å se om ting er som det skal, evt. bli satt på Pergo (er det noe tidsbegrensning på hvor lenge man må ha prøvd for å få det?), kanskje se om egglederne funker som de skal. Lurer på om noen vet om en kjempebra gyn i Oslo, som det kanskje ikke er så lang ventetid hos? Er alle like dyre, eller er det forskjell på en vanlig gyn og Volvat, fx? Takker veldig pent for svar!!
akicha Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Det første du må gjøre, er å få en henvisning fra lege. Jeg har hørt at Smestadgynekologene er bra. Det er en mann der, men jeg husker ikke navnet hans- som jeg har blitt sterkt anbefalt. For meg var det for sent, for da hadde jeg allerede startet opp hos Merete Blakstad på Majorstuhuset legegruppe. Jeg tror Blakstad er faglig veldig flink, men min opplevelse er at hun er svært lite menneskelig ivaretakende... Det varierer noe med hvor stressa hun er tror jeg. Jeg har også vært hos Heidi Høgdahl på samme sted når Blakstad hadde ferie. Hun var veldig hyggelig, profesjonell osv. Hun tror jeg at jeg kan anbefale! -Og kontordamene/sekretærene er superhyggelige! Det som er bra hos dem på Majorstuhuset er at Blakstad kan ta HyCoSy på deg hvis du trenger det. Det er for å sjekke om egglederne er tette eller åpne. Hvis du senere skulle ha behov for prøverør, så kan det være du slipper lapraskopi hvis du har fått utført HyCoSy. Og til slutt, innimellom kan det være en del ventetid på Majorstuhuset... Men, det er sånn jeg tror det nødvendigvis må være når det er mange som utredes i forhold til barnløshet og må ringe inn mens og følges opp på den og den dagen. Da blir det mange "hastetimer" som må presses imellom. Det har derfor ikke plaget meg å vente litt. Tar med lesestoff :-) Det var ikke så lang ventetid når jeg fikk henvisningen. Tror kanskje halvannen måned før jeg fikk første time. Det syns jeg var ok, da jeg visste at det var lange ventelister de fleste steder på den tiden. Aner ikke hvordan det er nå. Jeg ringte et par steder før jeg satte meg opp hos en av dem. Sendte henvisningen min inn til Majorstuhuset og fikk time noen uker senere i retur :-)
blirjegsnartmamma Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Åsle-Marit Ullern på Femina er bra.. Koster ca 300,- for timen, oogså litt ekstra for materiell og blodprøver.. Men aldri gitt over 380,- der. Hun holder til på Bryn, men tror du må ha henvisning fra fastlegen første gangen - men det bør ikke være noe problem hvis du bare spør etter det. Ellers er det jo de private rundt omkring, men de kjenner jeg ikke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå