Gå til innhold

kynnere/rier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, og er så usikker på hvordan kynnere eller rier kjennes ut...... Har hatt mye smerter de siste dagene, men det er mer som mensensmerter og vondt i korsryggen. Har ikke hatt noe kynnere (som jeg vet om) hele svangerskapet heller så har ingenting noe å sammenligne med.

Noen som kan forklare meg hvordan disse modningsriene kan kjennes ut? Når riene er i gang på ordentlig vet man vel kanskje godt at det er i gang,......(?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har kynnere så blir hele magen hard som en ball. det er ikke vondt men kanskje litt ubehagelig.. det kjennes ut som du blir støvsug inne i magen syntes jeg.. hehe..

og du kjenner med engang når når du har rier, tro meg.. hehe..

Skrevet

jeg har hatt kynnere siden uke 10.. jippi.. det er sammentrekning av livmor og det ser du på hele magen,hele magen strammer seg til alle mulige retninger, spørs hvordan babyen ligger og hvordan livmoren er formet=)

det er ubehagelig og du må puste litt mere når du har de, el stoppe opp å gå etc.. men er ikke vondt.

Rier ja, det er no helt annet.. men ja magen strammer seg.. du kjenner det i både rygg og mage og nedover i bein. spørs litt fra person til person. Og de er mye vondere, de gir seg liksom ikke om du gjør en annen bevegelse!

Kynnere gir seg om du feks reiser deg opp når du sitter el setter deg ned når du går...

rier de henger i litt!

Lykke til.

2uker igjen på meg=)

Skrevet

Kynnere kan være ubehagelige, men de gjør ikke vondt.

Rier derimot gjør vondt. Du kan ikke kjenne forskjell på modningsrier og ekte rier, selv gravide jordmødre greier ikke å kjenne forskjell på modningsrier og ekte rier hos seg selv.

Du må evnetnuelt til føden for å se om det er ekte rier, Men når du har 4-5 rier i løpet av 10 minutter er du i fødsel.

Jeg hadde ingen kynnere under svangerskapet, men var ikke i tvil om at det var rier da de endelig kom.

Lykke til med fødselen!

Skrevet

Du vil merker det når det er rier. Tro meg ;-) Modningsrier og kynnere er ikke alltid så ulike mot slutten, så lenge du ikke har skikkelig rier så er det ikke så myeå gjøre med uansett.

Skrevet

OK--- takker for svar.. :)

Men hva er disse mensensmertene egentlig? Er skikkelig plaget til tider, og har problemer med å reise meg opp når de er på vet værste...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...