Gå til innhold

Kynnere/rier


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs, og er så usikker på hvordan kynnere eller rier kjennes ut...... Har hatt mye smerter de siste dagene, men det er mer som mensensmerter og vondt i korsryggen. Har ikke hatt noe kynnere (som jeg vet om) hele svangerskapet heller så har ingenting noe å sammenligne med.

 

Noen som kan forklare meg hvordan disse modningsriene kan kjennes ut? Når riene er i gang på ordentlig vet man vel kanskje godt at det er i gang,......(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstegangs jeg også.... og lurer på hvordan i all verden jeg skal kjenne forskjell på rier og kynnere.

Det høres ut fra din beskrivelse overfor at du har hatt en del kynnerer.

Jeg har også det - men det går veldig i rypp og napp..

Noen ganger når jeg går må jeg gå litt mer foroverbøyd for det føles virkelig som babyen graver med ei skjei der nede :S

I tillegg hatt masse mensensmerter... men de pleier å gå over etter en stund, men veldig ubehagelig..

I tillegg blir magen ofte hard uten at jeg kjenner ubehag, dette er også kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er annengangs gravid og har en god del kynnere denne gangen. kynnere er livmoren som trekker seg sammen og "trener" til den store dagen. alle har kynnere i alle svangerskap men man kjenner de bedre for hver gang..jeg kjente nesten ikke til de første gang jeg heller..nå kjenner jeg at magen blir stram så fort jeg anstrenger meg litt..(og spesielt etter en orgasme...)

og om å kjenne forskjell på kynnere og rier så er det samme prinsippet som for orgasme...er du ikke sikker, så er det nok ikke de store greiene som foregår....håper dette hjalp litt..lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...