Gå til innhold

Trodde vi brukte 6-7000 i mnd på mat, jeg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stemmer visst ikke... Jeg er i permisjon, og går og småhandler hele tiden. Nå er det to uker siden lønn, og jeg er jo nesten blakk. Så jeg gikk inn på kontoutskriften og regnet sammen hva vi har brukt disse 15 dagene siden lønning... ca 7000 kroner. Allerede! Det er jo bare helt forferdelig, for lommeboken og for sløseri. Forrige mnd hadde vi brukt ca 10 000. Får helt vondt i magen, jeg. Men da skjønner jeg jo iallfall hvorfor jeg er så blakk midtveis i måneden. Må nevnes at vi normalt bruker rundt 7000, det er all småhandlinga som har tatt helt av. Når jeg går på butikken hver dag, er det lett å kjøpe det man har lyst på, for der og da er det bare 20-40-80 kroner ekstra. Kanskje bra at jeg skal tilbake på jobb om 3 uker, og begynner med planlagte storinnkjøp igjen.

Tenk så mye penger jeg kunne brukt på klær i stedet... sukk... Vi er forresten 4 i familien;) Og den ene er bare 10 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å gå igjennom økonomien og ikke minst skifte handlemønster.

Blitt et hopp her også, forbruk på 12 000kr, men da er drivstoff, litt klær osv inn i summen også. Men ca 8000kr på mat i hvertfall...kunne sikkert kutta ned til 6500kr i hvertfall på maten hvis vi handla en gang eller to i steden for 5 gang i uka.

Vi skal nå sette opp budsjett og prøve å sette av mer på sparekontoene...selv om vi hele tida har spart så vet vi at vi kan spare mye mer enn vi gjør nå...og det trengs siden vi driver å pusser opp.

Skrevet

vi gikk over fra småhandling til å handle stort en gang i uken ..på rema.... og sparer faktisk nesten 4000 kr i måneden på det...det er faktisk mye penger...så det anbefales... vi planlegger da middag for en hel uke...og planlegger menyen slik at det ikke blir noe rester av det vi handler inn.... litt jobbigt å komme inni..men tilslutt går det på rutine...gode saker!

Skrevet

Vi har jo hatt et ok budsjett, men fra min konto har det gått penger til mat og privat forbruk. Og synes jeg har fått mindre og mindre å rutte med... Skjønte jo at det gikk mer på matbutikken, men trodde ikke det var sååå mye... Bare sløseri, og kjenner at det irriterer meg skikkelig.

Vi omstrukturer økonomien nå, skal ha alt av utgifter ut fra en felles konto. Så får vi ca 4-5000 hver til privat forbruk. Iallfall i en periode;) Synes det er deilig å ikke ha et hus det må gjøres så mye med, for da slipper vi mange av de utgiftene dere f eks har. Men dere får sikkert et helt nydelig hus;)

Skrevet

Vi handlet en gang i uka før, men etter at babyen kom, skle det helt ut. Synes det er så pesete m babyen i butikken, derfor har det bare blitt sånne kjappe turer hvor jeg drar m meg det jeg husker at jeg trenger... håpløst!

Skrevet

Akkurat nå så blir det mye småhandling på meg også. Vi bor sammen med svigerfar så det er litt vanskelig med budsjett og slikt.

MEN når vi får eget hus, DA skal jeg bli flink da! hehe

Har store planer om å sette opp middagsukeplan sammen med barna, handle en gang i uka osv.....det gjenstår å se om det blir gjennomført.... :-P

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Ja det var litt det. Vi er også 4 i familien. Barn på 2år og 4år.. Vi bruker ca 5tusen i mnd,med alt..bleier,vaskemidler,sjampoo etc. Vi handler en gang i mnd. Får gratis frukt og grønt,men handler svært lite halvfabrikat. Sparer på å handle en gang i uka

Skrevet

Jeg skal virkelig bli flink igjen, altså! Kunne jo nesten kjøpt en Bergans jakke HVER måned de siste månedene jo, hvis ikke handlinga hadde sklidd ut;) eller enda bedre, odd molly-klær..

Skrevet

wow... det var utrolig mye!! Hvor mange er dere i familien?? Her er vi tre (mini er 6 mnd), og vi har et matbudsjett på ca 4000/mnd.. Jeg handler stort inn på Rema en gang i uka, men det blir ofte 1-2 småturer for ekstra melk, brød osv..

Men dette er kun mat til husholdningen da.. Hvis vi er på kafe, eller bestiller fra Dollys, så går det fra "lommepengene"..

Vi tar ut matpenger i kontanter hver mnd, så bruker vi av dem når det handles.. på den måten har vi god oversikt over hvor mye vi har brukt, og hva som er igjen.. Da blir man ikke frista til å legge fullt av "tull" i handlevogna;) for det er fort gjort..

Og ja, det går myyye penger på kafe når man er i permisjon,) hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...