Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 skal måtte snu på hver eneste krone,for å få råd til nødvendige ting som mat,sko,klær etc.om far har god økonomi og kan hjelpe til med penger han faktisk er pliktig til? Jepp,eg bare spør.......
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Jepp, om det ikke er til barna. Men selv der er det faktisk mors plikt å sørge for "best mulig forvaltning" av midlene. Hvorfor skal mødre i vanlige familier med vanlige inntekter måtte tenke seg om og ikke dere? Far er pliktig for barna ikke mor. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere? Om man ikke er fornøyd med ordingen som finnes i landet, foreslår jeg at med neste barn, flytt til utlandet og få barn der, så kan dere se dere tilbake og medgi at dere skulle vært fornøyde. Kan eller ikke tro det skader å snu litt på kronene i blant heller jeg og tenke økonomisk og ta hensyn til de midler man faktisk har til rådighet.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Såå om det hadde vært deres barn,og dere hadde jævlig dårlig råd,og barnefar "svømte" i penger.Ble igjen i det stooore huset.....Synes dere det hadde vært OK å få litt støtte da eller? I disse dager,da leie prisene er høye,dere har 2-3 barn.Har bare råd til en liten 3-roms leilighet,2 av barna var blitt så store at de absolutt hadde hatt behov for eget rom.Det ble mye knuffing og kjefting pga så liten plass og utsikten til å få noe større var dårlige fordi ingen penger. Da lurer jeg på:ville dere hatt det sånn eller ville dere søkt om å få det bidraget dere hadde rett på eller godtatt å hatt det heelt tragiskt i heimen.Noe som igjen slo negativt ut for barna sin del???? Hva er det som er så vanskelig å forstå da???"""Far er pliktig for barna ikke mor."""Er det noen som har sagt det da??Men er det riktig at far bare skal fortsette til neste "base" med nye barn,og glemme de første han fikk?Det har ingenting med at far skal betale for mor,har man f.eks 3 barn i 10-13 års alderen så går det faktiskt en del penger ut i mnd..Det er bare rett å rimelig at far er med å betaler,og hvor mye tror du 1 mnd lønn rekker til da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå