Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Da var endelig lillegutt sammen med oss og jeg er verdens lykkeligste:) Han er bare så nyyyydelig:) Fødselen ble ikke helt hva jeg hadde håpet på. Men man glemmer fort. Riene begynte mandag sånn i to tida på dagen. Ville liksom ikke helt tro at d faktisk var igang:) De tok seg kraftig opp i ca fem tiden..Og var vooonde..,.ca klokken seks gikk vannet. Da begynte vi å ta tiden på riene...Panikken spredte seg fort da vi oppdaget at de varte i ca 40-50 sekund og kom med opptil mindre enn to minutts mellomrom... Vi heiv oss i bilen og kom oss til sykehuset som bare er 10 min unna. Hadde vært til modningsaku tidligere på dagen og fikk da vite jeg hadde 3 cm åpning. Derfor ble skuffelsen stor når jeg kom inn på føden med samme åpning etter så mange timer med vonde rier.. Jeg valgte å hoppe i badekaret og ble liggende der i en og en halvtime...riene ble så vonde og kom nesten uten pause at jeg måtte ha epidural. Da kom jeg til en helt ny verden...veldig glad for at jeg valgte det:) Det viste seg at jeg var en av dem som bruker lang tid på åpningsfasen...Det gikk sent cm for cm...Synes jeg da:) Så ble satt på drypp da jeg var på fem cm. Etterhvert kom trykketrangen og da hadde jeg bare 8 cm åpning...Jeg fikk lov til å lett trykke med...Da jeg endelig hadde 10 cm og jeg kunne presse skikkelig satt han litt fast en plass...Holdt på å trykke en halvtime. Og fikk ham bare litt ned. Da bestemte jordmor at vi skulle ta ham med vakum, så ikke for seg at jeg ville klare få ham ned mer av egen kraft...så da ble den neste halvtimen tilbringt med å presse mens legen stod og dro i vakumet...Det spratt av en gang (vemmelig opplevelse). Jeg måtte klippes og revna bittelitt.. Men når han endelig kom ut var det verdt alt:) han kom til oss tre om natta. så sånt sett hadde jeg ikke den lengste fødselen. Var ca 13 timer og 8 av dem på SUS. Da er jeg ferdig her inne og ønsker alle dere andre som skal til å føde lykke til videre:) Dere har noe fantastisk i vente. Titter nok innom innimellom for å sjekke kjente nick sine historier:) Takk for følget:)
jente08 og gutt12 Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Gratulerer så mye med lillegutt:) Høres fantastisk ut å være ferdig med det hele!!!!! Lykke til videre.
cabe- fått gutt nr fire :) Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer så masse!!! Hørtes ut som en ganske så tøff opplevelse, men nå er du i mål : ) Heldige deg!! Kos dere!!
Sina med Sprellings Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer med gutten din! Så heldig du er som er ferdig:)
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Gratulerer så mye - kos dere i tiden fremover ;o)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så kjekt Elisabeth 79:-) Har ventet på å lese fra deg vettu;-) Gratulerer så masse med lillegutten!!!!!!! Klemmmm og nyt tiden:-)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for gratulasjonene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå