Gå til innhold

Følelser for .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

behandler/terapeut man går til...f eks lege/fysioterapeut osv... noen som har opplved det? Eller står midt oppi det? Takknemlig for svar...

Jeg går til behandling hos en som gir meg så mye - og omsorg rett fra hjertet....selvfølgelig mye jeg savner på hjemmefronten fra mannen sin side, som denne behandleren gir meg istedet...er ikke snakk om utroskap, men er begynt å få følelser for denne mannen..... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det selv, det er følelsen av å bli sett du er forelsket i. Den følelsen som mannen din kunne gitt deg, men som nå din behandler formidler ved å se dine behov og forstå hva du ønsker deg.

Håper du ikke gjør noe du vil angre og at dette er det du trenger som et dytt i ryggen til å jobbe videre med det du har hjemme.

Så gjenstår det å se om mannen din klarer å gjøre sine forandringer.

Jeg er sikker på at du vil le av denne følelsen når du har kommet deg gjennom problemene på hjemmebane.

Lykke til og prøv å se hva som er hva,

Skrevet

Det du beskriver er en litt vanlig situasjon for "forlatte" kvinner.

Ikke sjeldent vi hører om damer som påstår forholdet eller følelsene er gjensidige. Jeg kan si deg så mye som at HAN HAR DETTE SOM JOBB!!! og gir deg ikke omsorg rett fra hjertet, men via sjekkheftet..

Det skal ikke mange hyggelige ordene fra en sympatisk mann for å få ensomme kvinner til å smelte..

Beklager. Han ser garantert ikke på deg sånn...

(Grunnen til at jeg er litt destruktiv nå, er en venninne, som i tyveårene ble krakilsk da hun forstod at han "utnyttet" henne som hun fikk det til å bli da han ikke likte at hun likte han... Hun dro denne litt lenger enn deg, men det begynte på samme måten for henne... Behandling, forlatt/ ensom... Og verdens kjekkeste/ mest symptatiske mann tok i mot henne og var SÅÅÅ forståelsesfull.. Etterhvert hadde hun et fantasiforhold. I kjølvannet av dette måtte vi ta tak i henne, og fikk en proff til å snakke til henne. Vi var så heldige å ha en psykologistudent i gjengen som hjalp oss.. Det het et eller annet, men husker ikke...)

Skrevet

Takk for svar begge to, men jeg er ganske så sikker på at det skjer ting med han også rent følelsesmessig...vi er vel i grunnen to som har funnet hverandre på en spesiell måte, han er heller ikke i noe forhold.

Kontakten mellom oss har utviklet seg over lang tid, han har sagt i klartekst at han vil ha kontakt når jeg er ferdig behandlet og ønsker å ha alenetid med meg i fremtiden utenom behandling.. men som sagt jeg har ikke gått over grensen... men tankene er der... i fantasien....

Ser og hører at han oppfører seg anderledes ovenfor andre kvinnelige pasienter...

han har også sagt en del ting som kommer dypt innenfra... og ja, - jeg har blitt lurt før, så denne gangen har jeg ikke skylapper for øynene. Er ikke naiv..

Jeg har vært bort mange mannfolk, alle har hatt sin måte å prøve seg på, men når det gjelder denne behandleren min er det snakk om helt andre relasjoner som utvikler seg. Et eks : Hver gang jeg skal inn til time, er det HAN som rødmer, HAN som begynner å snuble i ordene hvis vi holder øyekontakten lenge nok, HAN som har gitt meg ørsmå kjærtegn- men som samtidig ikke er til å misforstå...osv...

skal understrekes at jeg har forholdt meg helt nøytral...hver gang HAN har gitt meg kompliment, eller sagt noe fint og meg, tatt i meg, osv....

Mulig det høres klisje aktig ut, men har opplevd såpass mye vondt i livet at jeg føler og forstår om noen er ærlig og snill mot meg eller om det bare er et spill for å oppnå div.... Og denne mannen er så snill og god, det er medisin bare å være nær han...han gjør meg mye godt. Takk for at dere leser og svarer skikkelig, godt å lufte tankene.

Og til sist- jeg har ikke tenkt å havne under dyna med han, selv om alt tyder på at det ikke hadde vært noe problem å gjøre det.... :-/

HI

Skrevet

Bestevenninna mi hadde sex med psykologen sin. Var så sinna jeg, på han altså. Nettopp dette som var problemet hennes også.. det at hun hadde sex med alt og alle. Grrrr! I dag har denne mannen sluttet som psykolog og godt er det.

Skrevet

Denne helsearbeideren virker svært uprofesjonell. Dette er galt av han og jeg råder deg til å bytte så fort som mulig. Både for din del, for din manns del og kanskje for å beskytte helsearbeideren fra seg selv.

Skrevet

Ønsker gjerne flere svar...

HI

Skrevet

Det er så vanlig med slike følelser at jeg faktisk hadde følt meg teit om det hadde vært meg. Gå rett i "fella" liksom. Du følger oppskriften og gjør som mange andre, blander kjærlighet med den profejsonelle rollen en behandler har. Men, det er da vanlig reaksjon. Så du trenger jo ikke skjemmes selv om jeg hadde gjort det! :)

Skrevet

Oj, nå leser jeg i tillegg at han er skikkelig uproff. Det er uetisk av ham.

Du burde slutte i behndling hos ham uansett hva slags forhold eller ei du velger å ha til ham. En behandler skal ikke ha forhold til pasient. Det kan gå sterkt utover karrieren og ikke minst skade pasienten!

Husk at det er veldig lett for en behandler å framstå som den perfekte, den som alltid her noe å gi deg (det er jo jobben hans for svarte!). Noe helt annet er det når det går over i det daglige liv. Vedkommende er bare et menneske og ikke omsorgsgiver på fritiden...

Skrevet

Takk igjen for svar, jeg ser jo hva som skjer, er ikke første gang jeg opplever dette heller. Kjenner ei hvor det samme skjedde med henne og hennes behandler. De utviklet et forhold, hvor hun avsluttet det senere. Hender jo at mennesker blir glad i hverandre selv om de møtes i første omgang som pasient-behandler. Det som er anderledes her er jo at han ønsker å ha kontakt utenom behandling- det er jo den store forskjellen føler jeg. Og det som gjør det ytterligere vanskeligere er jo at han er en person som jeg setter så stor pris på i sin helhet, og ikke bare som behandler. Hadde jeg møtt han i første omgang på privaten, hadde jeg også blitt interessert i han som menneske. Føler meg ikke som den eneste i verden når det gjelder en sånn situasjon, men uansett godt å lufte det her inne og få skikkelige svar tilbake.

Skrevet

Kan noen være snill å legge dette innlegget ut for meg på Parforhold debatten ?

Skrevet

Hvis det er slik at du ser for deg at du kunne tenke deg et forhold til denne mannen vil jeg sterkt anbefale deg å avslutte terapien umiddelbart!!!! Denne behandleren er særdeles uproffesjonell og burde holde sine følelser og tanker om et framtidig forhold for seg selv!! Sier ikke at han ikke er interressert i deg for det kan det hende han er - men han burde vite bedre enn å snakke om et forhold med deg.. Avslutt terapien, finn en annen og SÅ kan dere snakkes om det kan bli noe.. DA får du vite hvor reelt dette er og slipper å havne i en situasjon hvor du føler deg utnyttet - om det viser seg at dette er bare svada for å få deg i seng - noe det også kan være.... Synd å si, men det finnes mange kyniske mennesker i denne verden, og verst er nok de som vet å utnytte sin posisjon og makt til å få det de vil..

Skrevet

Kan ikke annet enn å signere de andre her.....

Kan hende mannen har følelser for deg, men er han profesjonell, skal han vite at han må takle dette på en annen måte og om nødvendig avslutte behandling av deg. Dette er et sentralt tema i alle slike utdannelser. Fordi det skjer og det er menneskelig. Og helt uprofft.

Skrevet

Anonym 19:54

Der sa du det- det er menneskelig. Akkurat slik tenker jeg også, behandler eller ikke- alle har vi følelser.

Men tviler på at han noen gang kommer til å avslutte beh. det blir isåfall jeg som måtte tatt det steget, og det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg er kronisk syk, og behandlingen han gir meg er aktuell så lenge jeg er syk... :-/

HI

Skrevet

Poenget er at du bør avslutte behandlingen hos HAM, ikke for alltid..

Men du bør finne en annen terapaut/lege snarest.

Er det noe tak i ham du går til nå, så vil han selv kunne anbefale deg en annen lege som er dyktig.

Skrevet

Kjære HI.

Du må finne deg en annen behandler. Dette er helt på trynet.

Han kan miste jobben sin pga fjortisfantasien din, skjerp deg.

Skrevet

fjortis fantasien min....? Tror du skal lese innlegget mitt en gang til. Jeg er en godt voksen dame som er havnet i en vanskelig situasjon, dette er ingen fjortis fantasi. Lenge siden jeg hadde "fjortis fantasier" :-)

HI

Skrevet

Takk for skikkelig svar, ser poenget ditt i forhold til å finne en annen lege. Men vanskelig når man endelig har funnet en god behandler etter å ha prøvd mange forskjellige i den store jungelen av behandlere.

HI

Skrevet

Vel, hvis du er en godt voksen dame så tar du ansvar og bytter terapaut..

Hvis det da er gjensidige følelser ute og går, så vil dere ha kontakt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...