Gå til innhold

hvordan fri til sin kjære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en mann som veldig gjerne vil fri til kjæresten min, vi har vært sammen i 5år, så føler det er på tide.

jeg låner profilen hennes her inne uten at hun vet det, for jeg trenger noen råd...

har dere noen forslag på hvordan jeg kan fri?

jeg er ikke så romantisk av meg, og eier egentlig ikke kreativitet, så hadde vært fint med noen tips...

takk på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg ville gjort det så fort som mulig nå som du faktisk signerte med nicket hennes her inne :P

Skrevet

hehe ja skjønner at du har en liten utfordring :) Men er jo veldig koselig at du vil fri. Jeg ble fridd til for 5 dager siden og svever på en rosa sky om dagen!

Vi er et par som er veldig gla i å være hjemme... vi jobber mye og jeg er mye på reise, så restaurant er vi skjeldent på. Jeg hadde blitt mistenksom hvis han plutselig en kveld insisterte på at vi skulle ut å spise, så her er måten han gjorde det på:

Han hentet meg på flyplassen etter at jeg hadde vært borte hele uken. Når jeg kom inn døren hjemme ble jeg møtt med levende lys og MASSE roser! Mens jeg står å betrakter de nydelige blomstene sir han navnet mitt, og når jeg da snur meg sitter han på knær med en diamantring og spør om jeg vil gifte meg med han. Det ble masse hyling, hopping opp og ned og roping av JAAAAAAAAAAAA hehe :)

Det funka veldig bra på meg, og jeg ante ingenting på forhånd.

Så råd er; hvis dere er som oss, gjør det enkelt men vakkert. Du trenger ingen luftballong eller en helgetur til Paris. Hun vil nok svare deg JA uansett hvordan du velger å gjøre det ;)

Lykke til! Og hold oss oppdatert!

Skrevet

det er ikke så farlig om jeg signerte med hennes nick, hun er aldri innpå bryllups debatten uansett!

tror hun ville blitt litt mistenksom vis jeg plutselig hadde tatt henne med til paris eller noe ja!

har tenkt på å ta henne med tilbake dit vi møttes for første gang da, som var barneskolen min...vi møttes der etter noen uker med flørting over sms, så en dag kysset jeg henne, og resten er historie...hehe

har også tenkt på å ta henne med ut for å spise, vi elsker en kinesisk resturant her, men det er ikke ofte vi sitter der og spiser, tar det som oftest med hjem, så tenkte kanskje å ta henne med dit...gjøre det enkelt...

er det noen som har noen litt mer kreative tips enn det jeg har klart å komme på selv?

Skrevet

Er dere glade i gå tur?? Hva med å gjøre det mens dere er ute og går tur en søndag formiddag f.eks?? Hva med å legge inn turen til barneskolen din en dag dere er ute og går tur, og så gjøre det der som du sa? Dere kan jo også bestille kinesisk hjem som du sa, og lure en liten lapp eller ringen inn på ett eller annet vis...

Min samboer fridde mens vi var på ferie. Vi satt på en benk i en park da han spurte:) Central Park faktisk. Masse mennesker rundt oss som vi ikke kjente, så vi satt begge to på benken da han spurte. Perfekt vær, og i mine øyne ett perfekt frieri. Enkelt og greit, men samtidig noe jeg alltid vil huske.

Skrevet

Om du ikke har fridd enda, så kan du jo få min historie også. Det skal sies at jeg som kvinnfolk hadde lyst til å fri til sambo også, i helikopter med noe greier... Jeg husker ikke helt hvordan det var. Men det var den historien da:

Vi hadde femårsdag i slutten av november i fjor. Helt siden juli/august så pratet vi om barn og forlovelse og sånt. Jeg husker at jeg var veldig klar, men at han sa at han ikke var klar og det var jo ikke hast å ta det nå og blablabla... Han jobbet fælt med å overbevise meg om at han ikke ville gifte seg med det første og heller ikke fri. Jeg var jo overbevist og godtok dette fra første stund. Slo meg til ro med at vi får ta det når det passer og vi begge virker enig..

Så i november, på årsdagen, så var vi først ute midt på dagen. Jeg skal være ærlig og si at jeg ikke husker hvor vi var. Kino kanskje? Det var det jeg ville, så da ble det det. Og så snakket vi om at vi kanskje skulle ut å spise. Dette har vi gjort hvert år og var ikke uvanlig på dager man skulle feire. Så vi stelte oss og hadde på oss litt penere klær. Den dag i dag angrer jeg som en hest på at jeg ikke tok på meg noe penere, for jeg var ikke spesielt velkledd for anledningen. Penere i tøyet, men likevel...:P Så ble gubben stående å prate i telefonen før han "sa han hadde fått tak i naboen og nabo skulle kjøre oss". Joda... greit det. Vi ble kjørt til restauranten og gikk inn. Og så kommer det dumme... Vi ble vist til et bord innerst inne, ved et vindu. Der var det stearinlys og en rosebukett på bordet. Ingen andre bord var så velpyntet. Og jeg da, dum som et brød: "hvorfor er bordet vårt så fint pyntet?". "Jo, jeg fikk vel ordnet det når jeg bestilte bord?" sa sambo. Og det godtok jeg selvfølgelig. Fikk spist forrett og godt ut i middagen tok sambo en god slurp av vinglasset og "mistet servietten på gulvet". Og ned på kne og fridde:D Med hele restauranten klappende når jeg selvfølgelig sa ja. Jeg ble sittende å måpe sikkert en halvtime etterpå. Det hører med til historien at sjefen sjøl på restauranten kom med champagne og spratt og greier...

Et par-ti minutter etterpå fikk vi besøk av nabo som hadde filmet det hele! Vi fikk spist dessert og ble sittende å sladre med nabo, som vi har et godt forhold til. Dro hjem etterhvert og ble vel sittende oppe halve natten og pratet:P

Det hører med til historien at sambo hadde ringt min far kvelden før for å be om tillatelse!

Dette var kanskje mer enn du trengte å høre om, men har jeg startet, så stopper jeg sjelden.

Skrevet

me har vært i lag i fem år (ble sammen 21.10.03)

24.10.08 fridde han:)

me var på konser, og i pausen hørte eg navnet mitt ble ropt opp, så såg eg og der sto min kjære på scenen og ropte på meg.

eg kom opp på scenen og der gikk han ned på kne:)

syns det var en fantastisk måte å bli fridd til på:) hehe...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...