Elin1980 Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Har såååååå vondt i leggene hver dag at jeg holder på og bli gal...Hjelper ikke og massere, ligge høyt med beina eller bevege dem...Veldig plagsomt, slitsomt og vondt...Hva skal jeg gjøre, noen tips??? Er 21 uker nåe, og håper ikke dette varer ut svangerskapet for da klikker det for meg tror jeg...sukk
birrisj05.02.09 Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Prøv å ta magnesium-tilskudd og kalsium (+ vitamin D)-tilskudd.. det hjalp på meg! Har bare hatt kramper en gang etter jeg begynte med det, og de var ikke halvparten så vonde som de tidligere. Forsvant nesten like fort som de kom.
Mia29 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Hvis du har skikkelige kramper som ikke gir seg over tid ville jeg for sikkerhets skyld tatt kontakt med legen for å utelukke at du for eksempel har mineralmangel som du bør gjøre noe med. (Magnesium kan være et eksempel som nevnt over.) Ellers vil jeg anbefale å prøve støttestrømper som du kan få kjøpt på apoteket. Du får en variant som går til kneet som kan være grei til hverdagsbruk. Disse kommer i både bommul og nylon. Et tips r å prøve det hele dager i starten i noen dager og se om det hjelper. Dersom du synes strømpene er ubehagelige å gå med hele dagen kan du begrense deg til å bruke de deler av døgnet etterhvert, men min erfaring er at man venner seg ganske fort til dem. Dersom krampene du viser til er mer i retning av "rastløse bein" som man kan bli plaget med i svangerskapet ville jeg også prøvd ulltråd rundt anklene. Særlig hvis du har problemer med å sove pga urolige bein kan dette hjelpe. Det siste er jo bare et kjerringråd og overhode ikke vitenskapelig, men jeg har møtt mange som sier dette hjelper, så utrolig det enn høres ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå