Gå til innhold

Etniske nordmenn som er muslimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen etnisk norske som konverterer bare fordi de er fasinert av religionen og ikke fordi de har giftet seg med en muslim?Finnes det etnisk norske menn som er muslimer og som er gift med etnisk norske damer som også er muslimer?

Jeg spør fordi jeg synes det er så mye dårlig i den norske kultur og så mye bra i den muslimske kultur, feks avhold fra alkohol. Men jeg ville aldri valgt en ektefelle fra ett annet kontinent allikvel. Da er det bra å vite at det finnes etnisk norske som er muslimer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste norske muslimer konverterer fordi de finner sannheten i islam. For mange er den muslimske ektefellen inngangsporten fordi de aldri har lært noe særlig om islam, annet enn fra media og skolebøker.

Vi er begge "etnisk norske muslimer" både jeg og mannen min, men jeg har vært gift med en mann fra "ett annet kontinent" tidligere. Jeg ble muslim i 1994 ca, giftet meg i 1996, fordi jeg var muslim (og ble ikke muslim fordi jeg gifta meg med en muslim, jeg giftet meg fordi jeg var muslim), ble skilt i 2002/03, og giftet meg for snart fem år sia med en etnisk norsk muslim, som kom til islam i 2001.

Det er ikke så mange norske menn som er muslimer, men de finnes, og det blir flere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...