Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Har dere kjøpt ny madrass? de sier jo at man ikke skal bruke brukte madrasser, gjelder det også vogn?
Qvinde Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Ja, vi kjøpte ny madrass. Nå skal det sies at vognen var fra 60-tallet, og har ikke blitt brukt siden da, så madrassen var vel like gammel;) Men uansett burde en vel kjøpe ny...
lilletrollet Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Har aldri hørt at man må bytte madrass til vogna også. Dette kan jo ikke være helt lett siden trekket til vognmadrassen ofte er i samme mønster som resten av vogna innvendig. I tillegg legger man jo gjerne i skinn og en pose av en eller annen type som jo utgjør en slags madrass. Det er jo begrenset antall timer en baby ligger i bagen så fremt man ikke bruker den som seng om natta eller inne i stua. Så det er jo på langt nær så stor belastning og slitasje på denne madrassen som på de øvrige. Jeg har kjøpt ny madrass til senga til nr to, men ikke til hverken vugga eller vogna da dette er madrasser som er minimal slitasje på og ungen er liten og veier lite når dette brukes. Artig å se at du er kommet deg helt til 3.tri. Vi utvekslet jo litt meldinger på ass og på grav.slit. Lykke til videre.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2008 Oi fra 60 tallet hehe kult.. ja jeg får kjøpe ny. Må jo ha ny madrass til begge vuggene også og etterhvert den nye sengen..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2008 Hei du.. ja nå er vi her ) har nå ligget 9 uker på sofan så tiden går ikke akkurat fort.. Men er så redd for krybbedød osv, har hørt for mye. Jeg får bare kjøpe så slipper jeg å tenke på det.. Alt bra med deg lilletrollet???
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 bagen var så og si ubrukt så kjøper ikke noe madrass nedi den...kjøpte quinny speedi sin bag
Stine-mora Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Vi har også kjøpt brukt vogn, men har ikke tenkt å skifte ut madrassen. Vogna er brukt til 1 barn tidligere, så bagen er bare brukt knappe året. Så jeg ser ikke at det nødvendig å skifte madrassen :-)
Gjest mphs Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Da vasker du trekket og madrassen på 60 grader. Da kan du bruke den. Det har jeg gjort da jeg kjøpte brukt vogn.
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 Må bare si at det er fantastisk å se deg her. Så utrolig fortjent. Du har vært på ass befr alt for lenge. Jeg har termin om 24 dager med nr 2. og gleder meg til å få hilse på lille nurket i magen. Du må ha masse lykke til. Stor klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. oktober 2008 Hei du.. ja det var godt å endelig lykkes. Hadde mine tvil men ga aldri opp og er veldig glad for det nå. Tenk du da, 2 mann hehe du har jo vært råheldig!! 24 dager bare, herregud det er jo rett rundt hjørnet det. Jeg har 12 uker igjen hehe.. og har allerede ligget 9 uker så jeg får håpe jeg må ligge 12 til istedet for å bli lagt inn og føde for tidlig.. så det er bare å holde ut.. kleeem og masse lykke til
2 x gull Skrevet 26. oktober 2008 #11 Skrevet 26. oktober 2008 Hei Tullemor :-) Vi har kjøpt brukt vogn, Emmaljunga City Cross. Har ikke tenkt å skifte ut madrassen, men jeg skal vaske den i maskinen og tar på laken og deretter et fleece teppe. Oppå der skal babyen ligge i dunpose så jeg tenker det er unødvendig å kjøpe ny madrass.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 26. oktober 2008 Ok, kanskje jeg ikke trenger det da.. jeg må jo kjøpe til begge vuggene og til senga så det hadde jo vært fint om jeg slapp vogn også hehe. Tenkte jeg kanskje skulle ha sånt teppe i bunnen ja før posen så det må kanskje holde hm..
Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #13 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har kjøpt ny madrass tll vogna vi kjøpte brukt, den var så sarva og klumpete at jeg syns det var like greit. Håper bare den kommer fram før babyen kommer, bestilte den i juli og den har enda ikke kommet... (termin 20.nov)
niania Skrevet 26. oktober 2008 #14 Skrevet 26. oktober 2008 hvor kjøper man ny madrass? sånn som man kan kutte til?
halloween-termin :) Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Tror ikke det skal være nødvendig. Jeg hadde ikke gjort det - og disse vinterbabyene - de kommer sikkert til å ligge i en eller annen skinnpose eller lignende uansett - da kommer man jo ikke borti madrassen en gang.
2 x gull Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Enig! Og den forrrige babyen som har ligget der var neppe giftig akkurat , he he.
halloween-termin :) Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Ikke sant? Snakket med jordmor om det samme med sengmadrass også - når man har oversikt, så er det ikke noe poeng å bli helt overhysterisk heller! Vi har en vogge som ble brukt i fem mnd, med tisselaken, overlaken osv. Ser ingen grunn til å kjøpe ny madrass til nr 2. Den var aldri tisset igjennom i, kastet opp i osv.
lilletrollet Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Gjlr det som føles mest rett. Er jo ikke akkurat den største utgiften å kjøpe en ny madrass. Jo, takk det går bare fint med meg og magen. Har 8 uker igjen og begynner å bli lei. Har litt plager til og fra, men det er helt i orden for belønningen er jo så stor. Har det meste klart nu og gleder meg noe helt sykt. Skal i ny UL på onsdag og skal bli artig å se hvor stor ho er blitt og om det faktisk er ei ho, for i det siste har jeg fått skikkelig guttefølelse. Lykke til videre med sofaslitinga. Det er verdt det:-) Klemz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå