Plutselig_gravid Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Lille jenten i magen min får kun næring fra 2 blodårer i stedet for 3. Skal på ny ul 19. november for å utelukke flere avvik. Har også fått beskjed om at jeg kommer til å få ul hver 3 uke ca for å følge med veksten hennes. Noen som har født prematurt pga av dette her? Eller som vet om sjansene for å måtte ta barnet ut før termin pga lite vekst? Var litt sjokka og forkavet etter ul, så fikk ikke spurt om ting jeg lurte på..
.:(HerQ):. Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 jeg fikk den samme tilbakem. fra ul i uke 19, samtidig med foreliggende morkake.jeg fikk ikke ny ul pga navelstrengen, men i uke 32 pga morkaka. De sa at dette ikke nødvendigvis ville ha noen ting å si. Den blodåren som "ikke virker" har som funkjson å frakte avfallsstoffer bort fra barn, og tilbake til morkake/meg, så effektiviteten der er muligens redusert. De sa at det kunne bli aktuelt å sette i gang hvis vekstavvikene ble store.
.:(HerQ):. Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 og! Hva mener du med SUA barn? i overskriften?! Har ikke hørt det før, nysgjerrig!
Bonanza Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Hei HerQ! Jeg kan svare på dette for jeg har hatt det samme med første (og foreløpig eneste) barnet mitt. SUA betyr Single Umilical Artery. Normalt skal det være to arterier og en vene i navlestrengen, men ved SUA er det bare en arterie og en vene. Ved funn av SUA er det rutine å lete etter andre avvik ved fosteret.
Bonanza Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 UmBilical (betyr navlestreng). Skriver så mye feil for tiden, må være astaturet he he
.:(HerQ):. Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Det virker som om det mangler noen bokstaver i tastaturet mitt også til tider:D Merkelige greier! Takk for svar:) De fant ingen andre avvik hos oss da heldigvis;)
Bonanza Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 He he hos deg også ja!! Tror jeg får begynne å lese korrektur før jeg lagrer posten min heretter gitt ;-) Bra at alt ser bra hos babyen deres!! Jeg var desverre ikke fullt så heldig, da de fant at sannsynligheten for at jenta mi ville bli født med delt spiserør var veldig stor. Dette pga at magesekken hennes var omtrent sammenklappet på ultralydene, og en enorm mengde med fostervann(6 liter ved fødsel). Hun ble født med øsofagusatresi(delt spiserør), og ble operert og fikk skjøtet spiserøret sitt første levedøgn. Alt går veldig bra nå da, men har større sjans for å sette fast mat i spiserøret enn andre med friskt spiserør. Bare 12-15 barn i året på landsbasis som blir født med dette da, så sjansen er jo minimal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå