Gå til innhold

Fikk telefon fra

Anbefalte innlegg

Skrevet

min bror i dag tidlig. Han var helt satt ut. Befinner seg i Østen på messe nå og i dag hadde en av utstillerne der tatt sitt eget liv. Ved å hoppe fra en høy bygning.

Han hadde befunnet seg på toppen av bygningen i over en time før han hoppet, men ingen klarte å stoppe ham.

Og så viser det seg at han hadde mistet den største kunden sin i dag og at dette mest sannsynlig var årsaken til at han valgte denne tragiske utveien....

Det er skremmende, men ingen ukjent handling i en del av de østlige land. Har hørt om det mange ganger før da jeg jobbet i en stor internasjonal bedrift og vi hadde skandinavere utplassert over hele verden.

Det er en annen kultur og det handler om ære og å ikke tape ansikt utad.

Det er bare grusomt og vi er heldige som har en annen kultur i forhold til business her i landet. Men desto mer skremmende å oppleve det på nært hold som min bror gjorde i dag. Vi har hatt hyppig kontakt i dag.....og han ville heller ha vært hjemme akkurat nå...og jeg skulle gjerne hatt ham her nå kjenner jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er ikke godt å være vitne til slike ting.....

Men som du sier, og dessverre, er det visst ikke så uvanlig i enkelte deler av verden....

Godt at vi har et mer moderat syn på slike ting her,selv om det finnes eksempler på at det har skjedd her også.

Godt at broren din har noen å ringe til..... og at han vet han kan ringe 24/7.....

Han kommer heldigvis hjem igjen og da kan han begynne å bearbeide.

Ikke så lett nå, for tar jeg ikke helt feil så er han nok litt i sjokk ennå.

Uff, jeg grøsser litt, og kjenner at jeg er veldig glad for at det ikke er noe min Kjære hadde gjort, om en kunde forlot firmaet......heldigvis...

Skrevet

Ja vi har jo dessverre sett det her også, men det er nok mer vanlig der nede alikevel..

Ja han fikk nok et sjokk som er greit å bearbeide. Selv om det var så absurd der og da som han sa. Helt uvirkelig å se et menneske styrte i døden...

Uff, nei, godt han klarer å snakke om ting iallefall.

Skrevet

Ekkel opplevelse! Skjønner godt at bror blir litt gelèaktig innvendig og søker støtte hos god søster!!

Det er vel mye av den samme stoltheten som gjør at døtre og koner blir tatt livet av også. Tragisk!!

Skrevet

Uff ja, det er nok dessverre det......

Skrevet

Herregud, noe så jæ....ig! Så bra at har noen å ringe til som kan lytte. Det er ikke så lett å forstå hvor ille det er å tape ansikt der. Det er i hvert fall en fordel at han er erfaren med jobbing i området og vet litt om hva som kan komme. Men ille er det uansett!!

Huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...