Emilie05&Sofie07 Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Vi har to barn (joa, hu ene er under 3 riktignok), og no kommer vi fram til den løsningen at det er best å dele dem en til hver.... for hu ene var alltid pappajente, hu minste har alltid vært min... De går jo i samme barnehage og får sett hverandre under samvær o.l.... Men det jeg tenkte på er.. i så tilfelle, vil både jeg og xen ha rett til OS? Siden vi begge blir aleneforeldre til et barn? Eller blir det først til mølla -hvem som sender søknad først??? Noen som har peiling?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 om dere tar ett vær og ikke praktiserer 50/50 så vil dere gå som aleneforsørgere begge to ja. (noen mener at nav sier at man må ha 66% for å gå som enslig forsørger. men det tror jeg ikke er lestopp og vetatt)
Gidder ikke! Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Kan ikke svare deg på akkurat det, men jeg syns dere skal tenke dere veldig nøye om før dere skiller jentene. Det er jo selvfølgelig stor forskjell på folk, men jeg har så utrolig dårlig erfaring med akkurat det. Men det kan jo også være en god ting, hvis begge bor der de ønsker å bo mest OG at de bor veldig nær hverandre. I utgangspunktet syns jeg ihvertfall at det er kjempesynd å dele søsken. Ville bare si det:)
Januarjubel! Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Huff, dette blir utenfor tema, og det var ikke det du spurte om, men kjenner jeg får helt vondt i hjertet mitt: Kjære deg, selv om jentene er små er det opprivende nok at mor og far flytter fra hverandre, ikke splitt søstrene også. La dem komme gjennom disse store omveltningene med mest mulig normalitet. De er jo de uskyldige her og trenger hverandre kanskje mer enn noensinne. Jeg er enig med Furilaks, tenk dere om og forhør dere før dere går til det skrittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå