Gå til innhold

Hei! Hjelp meg med termin...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg har vært på tidlig UL og er i følge gyn 6+3 på vei... Jeg har ustabile, lange sykluser så det er umulig å regne ut termin etter den 28- dagers reelen...;o)

 

Hadde siste mens 20 aug, men testet meg ikke før 3. oktober - da var jeg gravid. Noen med tips om hvordan jeg kan regne ut termin?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

den er litt vanskelig den der ja!!

 

d eneste som er 100% sikkert i en syklus, er at det er 14dager fra eggløsning til første blødningsdag i neste syklus.. så hvis du ikke har noen stabil syklus, og ikke vet hviken dag IKM skulle ha kommet, er det ingen måte du kan regne det ut på selv!

 

eneste er jo og telle tilbake 6+3, som blir ca 10.sept, og plusse på lengden til et fullkomment svangerskap som er ca 282 dager(40uker+to dager)! etter mine utregninger, er 40 uker fra 10.sept, den 17.juni,pluss to, 19.juni!!

 

så jeg hadde holdt meg til foreløpig termin den 19.juni jeg, fram til UL hvor de kan måle lårbenet og se eksagt hvor gamelt fosteret er!

 

dette ble kanskje lit rot, men håper det var til hjelp!!

 

lykke til videre i svangerskapet!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt å tenke sånn... da vet jeg sånn ca.... ;o) Blir spennende å se på ordinær UL om vi er i nærheten!

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...