Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Sønnen min har hatt diare i 3 dager nå, og stompen hans er såå sår stakkar... Er det noe jeg kan gi han for å stoppe diareen? Har prøvd med blåbær, men den har bare farga bæsjen svart uten å holde det noe mer sammen.. :/ Er jo så sterk bæsj at det etser på huden hans :/ Han er 1 år
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Ikke gi melk, gi ham vann (gjerne farris -for man mister ofte mye salter sammen med væsken i diareen), loff, og andre matvarer som ellers kunne ført til forstoppelse.. Ikke gi vanlig brus/saft -for mye sukker virker avførende. Kommer dessverre ikke på mer.. God bedring til den lille!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Hm.. mme er like ille som melk? Har gitt han litt blåbærsaft fra lerum også i håp om at det skulle hjelpe, men nei. Jeg får bake litt loff til han i morgen jeg da Tusen takk for tips
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Usikker på hvilken effekt mme har på en litt 'eldre' mage.. På de aller yngste barna virker det jo forstoppende, men jeg er ikke sikker på 1-åringer.. Forresten; søtningsmidler har også en avførende effekt, så om han drikker mye saft uten sukker, men med kunstige søtningsmidler, så kan dette også forsterke diareen.. (Men da skal han få i seg mye -så det er bedre at han drikker dette enn at han ikke drikker noe i det hele tatt om det er det som er alternativet..) Husk å ikke gi druer, pære, svisker og rosiner, men banan må du gjerne gi! Det virker også forstoppende! Han får kose seg med farris og loff med banan på i morgen, da! Håper han snart blir bedre!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Datteren min ble også sånn rett før hun ble ett år. Ingen ting hjalp. Helt til jeg begynnte å gi hun en halv banan i grøt til lunsj og en halv banan i grøten til kvelds. Da holder magen seg fin. Var hos legen med henne også, men de kunne ikke finne noe galt. Så her fortsetter vi å gi banan:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå