Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillebror hadde bråkt og skreket sent på kvelden tidligere i uka da jeg var ute på Moden-treff. Han hadde vondt i rumpa sa han. Pappa smurte og blåste, men kunne ikke se verken rødhet eller noe sårt. I går kveld gjentok det samme seg. Han trampet føttene i veggen og HYLTE "Au au au au au au, det er VONDT i rumpa mi". Igjen ble bleia tatt av og rumpa smurt. Ingen rødhet da heller. Plutselig kom jeg på den mailen som kom fra barnehagen for en stund siden om barnemark... Ved nærmere inspeksjon så jeg en liten hvit tynn sak som stakk "hodet" frem fra åpningen der bak. Så i dag har vi kjøpt behandling til hele gjengen og alt sengetøy, klær, håndklær, pysjer osv må vaskes. For alle fem. Da passer det fint at vi legger nytt gulv etter en fuktskade i gangen inn til vaskerommet og ikke kan vaske klær før på mandag...

Hadde en interessant runde før vi bestemte oss for å kure minstesnupp. Leste på doktoronline at barn under 2 år ikke skal behandles uten at dette er drøftet med lege. Spurte om det på apoteket og hun leste pakningsvedlegget og konkluderte med det samme (jeg kan faktisk lese selv). Ringte deretter legevakta og spurte om råd. Sykepleier som tok telefonen var mest opptatt av personalia og leste deretter opp fra Felleskatalogen. Akkurat det samme som sto i pakningsvedlegget. Fikk henne til å konferere med en lege som sa han var usikker, men at han ville behandlet barnet hvis det var hans. De endte med å anbefale oss å ringe apoteket der medikamentet var innkjøpt. Vi endte altså med å behandle henne. Minstesnupp og Lillebror bader sammen nesten hver kveld og hun drikker badevannet som om det var den beste saft. Håper vi nå klarer å opprettholde hygienen slik at vi er kvitt innflytterne når neste runde med medisiner er inntatt om en uke ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj, småmark er ekkelt.....

Kan huske at jeg hadde det selv da jeg var liten. Mener også å huske at det var noen fine røde piller..

Er det ikke flott at andre kan konkludere med det samme som du har sagt??? Antar du hadde sagt at du hadde lest, og at du lurte på om de hadde en anbefaling eller erfaring på problemstillingen.

Ja ja, men nå har dere jo begynt behandlingen, så nå får vi håpe at dere blir kvitt udyrene en gang for alle.

Skrevet

Tror nok dere gjorde helt rett i å gi lillesøster en mark-kur også. Fryktelig irriterende å blir sendt rundt fra den ene til den andre, mens alle sammen sier akkurat det du kan lese deg frem til selv. Er det ingen rundt om som har noe erfaringsgrunnlag med å bruke mark-kur på de under 2? Eller skal de kanskje gå rundt med ormer i dasken til de fyller 2?

Stakkers lillebror som har fått markene - måtte kuren ta knekken på dem med en gang. Noe så ubehagelig!!! Her i huset er det bikjene som får ormekur 2 ganger i året, om de så trenger det ellerei - og *bank i bordet* - så langt har vi andre sluppet unna mark. (Men hvem vet hva lillebror her kan finne på å dra med seg hjem fra barnehagen)

Ille at vaskemulighetene er satt ut av spill i et sånt scenario! Stappe alt i en sekk og reise på fellesvaskeri medbragt god bok og minner om fattige studiedager? Uff, uff og alt ille kommer bestandig oppå hverandre!

Skrevet

Usj, de er ekle.

Vi hadde det her for 1 år siden, behandlet yngste da selv om hun bare var ett.

De sa etterpå at vi ikke skulle gjort det, det er et annet middel for gravide og barn under to.

Men det er barn under ett år man skulle være ekstra forsiktige med, og jenta er vel snart ett?

dårlig tidspunkt å få mark på da, synes det var rdeilig å hive alt direkte i maskinen. Usj....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...