Gå til innhold

Bevegelse når hodet er festet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan babyen skifte side og flytte seg når hodet er festet? Jeg mener ikke bevege seg opp ned og sånn, men skifte side sånn at ryggen ligger på den ene eller andre siden liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg helt sikkert, men jordmoren sa forrige gang til meg at hodet var godt festet og jeg kjenner tydelig at han fremdeles snur på seg. Dvs noen ganger ligger rumpen/ryggen på høyre siden andre ganger på venstre siden. Men det kan jo selvsagt hende at hodet ikke er så festet som jordmoren trodde....

Skrevet

Jada, hodet sitter ikke dønn fast. Babyen kan fremdeles rotere fra side til side :)

Skrevet

Ja da så :-) han bytter side stadig vekk, så da kan han jo ikke være totalt fastlimt i en stilling selv om hodet er festet. Men han er ganske "hissig", virker ikke som han synes det er gøy med redusert fysisk mobilitet der inne. Jeg får gjennomgå, tror nesten han skal brekke et ribbein på meg av og til.

Er 2. gangs så jeg har jo stadig lest at hodet ikke trenger feste seg før man går i fødsel. Spurte fødsels gyn legen min om dette og hun sa at joooda det kunne godt skje, like mye som at de ikke festet seg. Altså er det ikke noen fasit på noe som helst. He he. Jeg er 35 + 5 og har 2 cm åpning og moden livmorhals. Kan jeg ikke se å føde snart eller??? Forrige mann kom i uke 36 så det er på høy tid!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...