Gå til innhold

Sprutgulping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5 uker gammel baby som har sprutgulpet 2 ganger i dag. Svigermor mener det er fordi jeg har spist noe jeg ikke har tålt. Noen som vet om det stemmer? Ikke opplevd dette mine tre andre barn.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi hadde en periode hun gjore det.. men eg ammet ikke, så hun fikk mme med malt i.. vi prøvde å bytte merke på mme å det funket ikke, så sluttet vi med malt, då sluttet det med en gang, så det var det hun ikke tålte.. så svigermor di har sikker rett.. men det er noen babyer som gjøre det uten at det kan være noe dei ikke tåler.. du kan jo høre på hs når du skal på 6 ukers kontroll med h*n...

gratulere med babyen :D

Skrevet

Jeg var lenge på sykehus med lillemann og fikk ikke den forklaringen av barnepleierne. De bare sa at alt var normalt med barn som fikk morsmelk. Noen ganger sprutbrekker de seg rett og slett fordi de har spist for fort og for mye. Da var det visst veldig viktig å få babyen til å rape etter måltidet. Men for alt jeg vet så var det kanskje noe jeg hadde spist :-p dette var vel ikke noe mer oppklarende for deg :-D (Vet bare at hvis det er ekstremt mye sprutgulp så er det antagelig brokk i spiserøret, men det er det ikke hos babyen din! :-)

Skrevet

Mini hadde vanvittig sprutgulp et par ganger og jeg snakket med helsesøster om det. Hun sa at det var helt normalt at de kunne ha det en gang i blant, men hvis de har sprutgulp (og da mener jeg sprutgulp og ikke vanlig gulping) ofte, så bør de sjekkes ut for refluks.

Når jeg spiste løk gulpet han masse, men da "vanlig" gulping, bare enorme mengder...

Skrevet

Vi har hatt noen runder med sprutgulp, sist når hun var nesten 5 mnd.

Hun er mm baby og den forklaringen jeg har kommet frem til og som har fått slutt på det har vært luft. Hun har spist fort og lufta har lagt seg under melka og når hun da egentlig skulle rapet kommer også all melka i full fart, og vips sprutgulp...

Anbefaler hyppig raping og passe på at barnet ikke spiser for fort. Det er vanskelig å regulere men dersom du stopper eller distraherer barnet mens det dier så holder vanligvis det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...