♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har en sønn fra tidligere og venter nå barn nr to! Bf har jo sønn sin annen hver helg men denne helgen så er han hjemme hos meg. Det har seg slik at det er bursdags feiring på hans side. Bf har ikke ringt, ikke spurte eller på noen måte sagt noe om at han kan bli med. Og hadde bf ringt elelr farmor eller noe slikt ringt og spurt så hadde jeg så klart sagt ja til at han kan bli med. det er tross alt familie (søskenbarne som har bursdag) Og nå, når kl var over 5 så ringer tanta hans og spør om han vil komme. At bursdagsbarnet ville bli glad hvis han kunne komme... Farmor nevnt forje søndag at det var bursdag men at hun ikke var sikker så vi ville få nærmere kontakt. Synes det er litt tåpelig å ringe etter 5 på en lørdag når bursdagen er på søndag... Og det jeg irriterer meg mest over er at de forventer at jeg kjøper gave til bursdagsbarnet, men det kommer jeg ikke til å gjøre. av den grunnen til at hvis det hadde vært bursdag på min side av familien så hadde bf aldri kjøpt gave som sønnen skulle hatt med seg.. Er det på den ene siden av familien så må jo den av foreldra som er på den siden stå for gave osv...
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 hehe, det er aldri lett det der.. men her er et forslag: For at sønnen din skal føle seg "flink" eller "grei" eller kry da helst, så kan du hjelpe han å tegne et kort til bursdagsbarnet, og en fin ting for barn å gjøre, er at han kan gi søskenbarnet sitt en av lekene sine i bursdagsgave. Det vil ha stor verdi for din sønn, det kan kanskje være litt vanskelig, men han må jo velge den tingen helt selv. Han kommer nok til å føle seg veldig snill om han klarer å gi fra seg en av lekene sine til søskenbarnet. Så kan dere pakke leken inn i gråpapir eller det dere må ha for hånden, skikkelig home made, og sønnen din har "lagt sin sjel i arbeidet". Han kommer til å huske lenge kor snill han var som klarte å gi noe av sitt eget til en han er glad i. Vertfall veldig verdifullt for sønnen din! Pluss at det blir litt "prosjekt" for deg og han, koselig for det kan jo hende det er kjipt for sønnen din om han kommer tomhendt i selskapet, sånn om bf ikke har kjøpt noe gave liksom. Tenk så stolt han blir da om han kommer med en sånn gave:)
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2008 Var et flott forslag og jeg skulle gjerne ha gjort det... men dette søskenbarne er 9 år tror jeg og min sønn 6. Satt å pratet med sønn min om dette og forklarte at mamma ikke fikk handlet gave pga at butikkene er steng og da sa han kjekt at det gjorde ikke noe for pappaen hans hadde mange gaver liggende... Og han brydde seg ikke noe om det, siden han skulle ditt å leke... Men samtidig så synes jeg ikke at sønn min skal gi bort noen leker bare fordi bf er tett og ikke kjøper gave til sin egen nevø. Det er på bf sin side av familien og da er det han som må stå med gaver også fra vår felles sønn. Og han hadde aldri verden kjøpt noe til min side. Det vet jeg fordi vi har snakket om det, og kommet til den enigheten at gaver på familie siden skal vi stå for hver for oss, mens gaver i barnehage/skole samenheng skal vi dele annenhver gang
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg skjønner det kan være frusterende å få beskjed såpass sent, og at dere i utgangspunktet har en avtale ang gaver. Men når det er sagt så finnes det vel alltid noen unntakssituasjoner der det ikke går etter avtalen og da mener jeg at man må se det fra barnets side og gjøre det som er til barnets beste. Etter min mening ville det i dette tilfellet vært å si ja klart han kan være med i bursdag også hadde jeg fikset en gave selv. Vært kreativ, penger, bensin stasjon osv. Godteri og litt penger f eks- kan da bli bra nok for en 9 åring. Her syns jeg det er absolutt viktigst å se og gjøre det som er barnets beste, istedet for å henge seg opp i detaljer og avtaler. Da får man evt ta det oppgjøret senere, og utenfor barnets ører og sinn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå