Gå til innhold

Hvilken vogn skal jeg velge?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir helt surrete i hodet, jeg.... Det eneste jeg vet er at jeg vil ha ei vogn med 4(!) hjul og at det skal være god plass i bagen. Jeg er nesten 1.80 høy, så jeg vil også slippe å bøye meg for å trille....

Jeg har, etter råd fra andre, hengt meg litt opp i emmaljunga city cross. Noen som har tips til praktiske og fine vogner??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det eneste tipset jeg kan gi deg er og dra til en butikk som selger vogner og prøve ut va du kan stille på trille den litt i butikken og så velge ;)

Skrevet

Vogn er vanskelig...jeg har brukt mye tid på å finn eut av hvilken vogn som passer oss best. Du må vudere hvor du skal bruke vognen, i byen, i skogen, ha med i bil eller på buss/trikk...??

Vi har bestemt oss for en TFK vogn. Sto mellom den eller OTH. Men vi som får baby i januar, trenger en stor bag, og OTH babyen er ganske liten, mens TFK er ganske stor. (Blant de største). og så har den håndbrems, som kan være kjekk å ha på vinteren og i nedoverbakker....

Vet ikke så mye om emmeljunga, men har kikke på den. Men for oss er TFK-vognen bedre...sjekk ut www.barnevognguiden.no

Føler nesten at det å kjøpe vogn blir som å kjøpe bil ;o) Men alle vogner har plusser og minuser, og du må bare finne ut hvilke ting som er viktigst for deg. Jeg føler at de som jobber i mange butikker, er opptatt av å selge de vognene de tjener mest på, istedet for å komme med anbefalinger og finne ut hva som passer deg best.

Men lykke til.....det er er liten jungel å tråle seg igjennom.

Skrevet

herregud så mye skrivefeil....blitt helt fjern på å skrive på pc etter at jeg ble gravid....fingrene følger ikke hodet helt ;o)

Du skjønner hva jeg skriver og mener håper jeg..

Skrevet

Jeg ville ha valgt en høyere vogn enn city cross'en...

Jeg er forsåvidt ganske høy selv, og ett av mine "krav" da jeg kjøpte vogn for 3 år siden var at jeg skulle ha en vogn som jeg slapp å bøye meg så sinnsykt for å se etter ungen.

Vi endte opp med en Emmaljunga classic duo, den er ikke lengere i salg, tror jeg, men du har jo edge duo, eller smart duo.

Tittet også litt på simo vognene, men falt pladask for emmaljunga'n. ;)

Synes selv at city cross'en er kjempefin, men den er for lav, synes jeg.

Bare min mening da. :)

Lykke til i vogn-jungelen! :P

Skrevet

Vi skal sikkert kjøpe vogn inn på www.annaaxel.se :) Kjempebillig

Skrevet

Vi har iallefall kjøpt Simo kombi, syntes de fleste kombivogner nå til dags har kjempesmale bager, men i Simo er det godt plass. Skal jo ha plass til både ungen og vognpose!

Skrevet

hei tusen takk "Marsbaby" som kom med linken til anna og axel. Forelsket meg helt i vognen Focus duo, også så mange farger å velge mellom og billig!! Prisen inkluderer både ligge og sittedel og stelleveske, og bare 300 kr i frakt. Kanskje det blir en slik vi ender opp med?:)Takk igjen:) Vi skal ha en liten i april:)

Skrevet

Har vært inne på annaaxel.se og kikka på Focus Duo....Kjempefin vogn, men vet ikke.... har jo aldri hørt om den før.... Ikke sto det så veldig mye om den heller... Men vi vurderer den seriøst likevel! Noen som har vært borti ei sånn vogn da?

Skrevet

hei. No ble jeg veldig skuffa, har så lyst på focus duo hos annaaxe.se men sendte en mail til dem og spurte om de sendte til norge...det gjør de ikke. De kunne sende vognen til nærmeste bussgods i sverige om eg bodde ved svenske grensa.... Det gjør eg da ikke, ettersom eg bor i Bergen. Om eg skal reise herfra og over til Sverige for å hente den vil jo det koste like mye som en helt ny emmaljunga (som ligner focus) og dermed liten vits i. SØREN HELLER!!!

Skrevet

Sender dem ikke til Norge ?? Crap...Ville ha den duovognen i brun og bersj jeg !!

Skrevet

me har kjøpt emmaljunga smart duo og er veldig veldig fornøyd.. angrer ikke i det hele tatt.. vil anbefale den på det sterkeste

Skrevet

Hei hei.

Jeg har kanskje noen råd å komme med, men det er jo selvfølgelig dere som skal bruke vognen.=)

Men det jeg kan bidra med er at jeg er helt enig med deg i å velge vogn med 4 hjul.'

Jeg jobber nemlig til daglig i barnehage, og har gjennom tidene erfart mange vogner.

Det viser seg at litt for mange (ikke alle) 3-hjulinger er ustabile, og vi har opplevd at noen vogner tipper. Særlig når babyen er litt eldre enn 6 mnd.

Emmaljunga er veldig stabil og lett å trille, samtidig som den har en kjekk liten detalj med "luken" foran på vognen som gir babyen mulighet til å titte ut både liggende og på magen., og selvfølgelig for lufting.

Lykke til!

Hilsen lykkelig gravid og emmaljunga-fan..=)!!!!!

Skrevet

Næmmen hælle måne sier jeg bare..... Det var jo shit da, nå som vi har bestemt oss for den... Nei da blir det vel å lete i mylderet av andre vogner da.... Bor på landet, lite med vognbutikker her.... Tror nok det da blir en emmaljunga smart eller edge duo.

Skrevet

Vi har valgt Emmaljunga citty cross. Den er litt mindre enn andre dypvogner, men det er fordi man kjøper sportsvogna og kjøper dypvogn bag i tilegg.Kjekt for da kan man ha forskjellig farge på dypvogn og sportsvogn. Vet de har en større modell også som er helt lik med en større dypvogndel.

Ikke god til å forklare meg, men håper dere skjønte litt av det jeg skreiv :)

Skrevet

Mine tips:

Skal du ta vognen mye inn og ut av bil, så er det innmari kjekt at det er enkelt å slå den sammen og opp. Og at man ikke "knekker" ryggen på å løfte vognen ut og inn av bilen.

Januarbaby?: Da kan man velge den miste bagen i klassen, for babyen er minst i de kalde månedene, og trenger ikke store plassen oppi en bag. Får man derimot høstbaby er det kjekkere med større bag. Når babyen er ca 6 mnd vil de fleste opp å sitte og da går man over til en modell hvor det er ryggstøtte.

Ellers er smaken som baken...med nr 3 på vei vet jeg det. Selv kommer jeg aldri til å bytte ut Phil&Teds'en min, bortsett fra den nyeste modellen da ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...