Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Lurer på å flytte til strømstad. Vi bor i østfold nå, og har litt nær familie i sverige. Det jeg lurer på er hvordan det vil gå for datteren min (som da vi evt flytter vil være fire år) å begynne i bhg i sverige. Hva med når hun begynner på skolen? Barna våre vil jo nesten bli svenske.....
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Hei! Jeg flyttet til Sverige når jeg var 9 år gammel. Altså eldre en tuppa di er nå. Fikk raskt venner og jeg tok språket fort, flytende på 123 egentlig. Syntes det gikk kjempefint. Jeg hade noen veninnebesøk fra Norge, men ettersom man blev eldre så rannt det ut i sanden litt, men det var jo for at jeg blev så godt etablert i Sverige med mine nye venner. Og det var billig der husker jeg...hehe kunne leie hest uten problem. Noe som aldrig hadde gått an i Norge på den tiden. Så det var kjempastas for ei lita jente som meg! Vi snakket Norsk hjemme så jeg har ikke glemt det. Det hender at jag slår over til svensk om det er noe jeg vil få frem fort eller når jeg føder, haha. Skrivingen er litt sånn halveis da...men jeg jobber på det! For tre år siden flyttet jeg tilbake til Norge igjen uten familien min. For å pusse opp språket og få leve ut den "norske" siden av meg. Bare for å få gjort det. Leve i Norge i voksen alder. Spise brunost, få ordentlig vinter og være med på 17 mai feiring etc. Så møtte jeg samboern min her og vi har ei jente sammen. Så jeg blir nok i Norge til tidens ende. Om dere flytter ønsker jeg lykke til...dette går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå