Gå til innhold

Barn og allergi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter vårt første barn 28. november. Vi har to innekatter, og er veldig redd for at barnet skal utvikle allergi.. Noen som har hatt katt før de har fått barn som har en eller annen erfaring med dette? Har jo hørt at det at man har dyr kan virke preventivt, men har også hørt det motsatte. Hverken jeg eller sambo har allergi, og det er ingen problemer med dette i familien heller. Ble bare litt nysgjerrig på å høre deres erfaring:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de barn som vokser opp med dyr i heimen har MINDRE sjangse for å utvikle astma og allerigi!! Ikke bekymre deg for det...

Men du må jo selvfølgelig vør nøye med å ALDRI la babyent være alene med katten i rommet... du kan anskaffe deg et slikt kattenett sdu kan ha over sengen/vognen når barnet ligger der og sover

lykke til

Skrevet

Ja, har jo selvfølgelig tenkt på det med å ikke la babyen være alene sammen med kattene:) Men har liksom hørt både og når det gjelder utvikling av allergi. har også lest at katter er en av de verste dyreartene når det gjelder allergi.... Noen andre som har fått barn som hadde katt fra før som vil dele sin erfaring?

Skrevet

Jeg har snakket en del med hudleger om dette temaet (hudleger pga atopiskeksem og barn)

Jeg får ikke noe klart svar så det hersker helt klart en del usikkerhet og uenighet om barn faktisk har godt eller vondt av å ha en katt el i hus, men det virker på meg som om at flere og flere leger er opptatt av at vi ikke skal ha det for sterilt rundt oss og barna.

Det virker som de ikke advarer mot husdyr, og at enkelte leger mener det er en fordel.

Jeg har ikke erfaring fra katt eller allergi, men vi har hund og barn og ingen allergier hos gutten vår.

Jeg har aldri vært hysterisk hverken når det gjelder hundehår eller annet støv eller møkk så gutten vår er ganske disponert for basilusker:)

Det sies at om barnet er arvelig disponert så bør man vurdere litt annerledes enn om det ikke er det.,

Skrevet

Jeg tror du vil merke det om barnet er allergisk. Det vil jo føre til endel nysing og tetthet i brystet. Vi har ikke katt, men den minste jenta er allerigisk mot pelsdyr. Hun blir tett og pipete i brystet om hun leker med katter. Hun har andre allergier i tillegg, samt atopisk eksem. Pappaen er allergisk mot pollen,men ikke noe annet. Siden ingen av dere har allergi hadde jeg tatt sjansen på å ha kattene i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...