Gå til innhold

Noen med menn på sjøen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så ensomt. Samboeren min er borte 5 uker av gangen, det er leeeenge.. venter nr 2 nå og gleder meg ikke til å få alt ansvaret helt alene 230 dager i året :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Blir mange kvelder alene. Spesielt da alle venninnene mine også har familie. Min mann er bare ute to uker av gangen, men jeg synes DET er ille nok;) Jeg tenker med skrekk på å ha ansvar for to barn, men har ikke samvittighet til å la lillegutt være enebarn.. Men det blir ikke to tette hvertfall! Prøver å forkusere på alle fordelene vi har med sjømann:o)

Skrevet

Kan du fortelle meg hvilke fordeler du ser ved det? for jeg ser absolutt ingen. Vi har bare vært sammen i et år, så hver gang han er borte 5 uker, så må vi nesten bli kjent på nytt. slitsomt.

Den eneste fordelen jeg ser er at han har 50.000 i mnd. men jeg vil heller være uten de pengene om jeg kan ha en mann som er hjemme.

Skrevet

ja har dessverre det. en mann som jobber 6 uker borte.

jeg ser heller INGEN FORDELER, så er nysgjerrig på det da?

Skrevet

Han er jo 100% hjemme når han er hjemme da. Det synes jeg absolutt er en fordel. I tillegg er lønna hans en fordel for meg som ønsker et år ulønnet permisjon. MEN det skal sies at jeg har full forståelse for at det er mye verre for dere som har dem vekk så lenge av gangen.

Skrevet

Hvilken turnus har han dersom han bare er hjemme 130 dager i året og borte 230?

Skrevet

Han er borte 5 uker og hjemme 4 uker, så med reisedager blir det 230 dager. Jobber på andre siden av jorden så det tar noen dager å reise tur/retur hver gang.

Skrevet

Min samboer jobber også 5-5. På New Zeland. Bruker ikke sine "hjemmedager" på å reise. Så merkelig regler rederiet har, det skal faktisk ikke være lov. Du burde få han til å sjekke dt ut.

Skrevet

5 uker er da ikke mye. Min nye kjæreste er 16 uker borte. Visste det da jeg ble sammen med han så kan ikke klage på noe. Er dessuten vant til å være med mine små, (han er ikke faren), men blir det snakk om barn en gang så kommer han sikkert til å skifte jobb.

Skrevet

Han får 150% betalt for reisedagene sine, så det går inn i selve jobben, derfor går det ikke av fridagene hans. Han er bare rett og slett kortere hjemme enn borte. Det er slik turnusen hans er lagt opp. Og til deg under her som har mann borte 16 uker. Gratulerer til deg, det hadde jeg ikke orket! Ikke fordi jeg savner han så grusomt mye, men fordi jeg synes det er tøft å være alenemor når jeg ikke er det.

Skrevet

jeg ser heller ikke noe positivt ved det. mye borte og når han er hjemme er det så mye som skal "fikses" at han er borte da også.

Når han er på jobb er det kjedelig og ensomt å sitte alene hjemme hver j dag (pga unge som skal legge seg)

Hvis jeg kunne valgt| igjen hadde jeg ikke tatt det valget igjen.

Skrevet

Positive ting:

Dere kommer sikkert ikke til å bli lei av herandre

Nyforelsket hver gang dere møtes

Han har mulighet til å være 100% hjemme når han først er hjemme

Dere tjener bra på det

Han får jobbe med det han liker

Skrevet

Hei, jeg er også gift med en mann som jobber borte 4 uker av gangen. Hadde jeg kunnet skrudd tiden tilbake, så hadde jeg nektet han å ta den jobben. Han fikk den for 1 år siden. Ikke bare det, men de jeg kjenner som har mann med små barn, der VIL ikke mannen være borte fra barna sine så lenge. ER det noe galt med de mennene som faktisk ikke bryr seg om de ikke får se barnet mer enn 150 dager i året? Jeg vurderer skilsmisse pga denne jobben. Jeg er alene med 3 små barn i alderen 1 - 3 og 5. Pluss HAN sin hund som krever tur 2 ganger om dagen.

Skrevet

Uenig med deg.

Man blir absolutt ikke nyforelsket igjen, det føles bare rart å se hverandre igjen etter så lang tid.

100% hjemme er det aldri noen som er tror jeg. De ukene han er hjemme så skal ting fikses, han skal trene, han skal ut på byen, han skal være med venner, han skal besøke familie 50 mil fra der vi bor, han skal spille fotball osv.

Pengene hadde jeg heller klart meg uten.

Skrevet

Mannen min synes det er llike fælt hver gang han skal reise ut igjen, så her er det absolutt ikke en far som ikke bryr seg. Dessuten tar han veldig ansvar når han er hjemme. Jeg får sove lenge hver dag, og jeg får dra ut en tur alene om jeg ønsker det. Han elsker jobben sin på sjøen så det betyr jo en del synes jeg. (Han som er borte to uker)

Skrevet

To uker kan jeg forstå, men ikke 4-5-6 uker! Forstår ikke at oppegående mennesker VELGER å være borte så lenge fra sin familie. Det kan aldri bli 100% samhold i en slik familie.

Skrevet

Nå snakket jeg for meg selv.

Kjenner det begynner å krible i magen hver gang han er på tur hjem. Når han er hjemme så er han hjemme, selvfølgelig er han ute med venner med det er to-tre kvelder iløpet av 6 uker. Han er hjemme når jeg er på jobb og han har da ungene hjemme, kan være han sender dem i barnehagen dersom han har små prosjekter som skal gjøres.

Skrevet

Jeg har mann som er borte 3 uker, hjemme 3 uker. Fungerer ok for oss, selvom det ikke er drømme situasjonen da. Misunner de som har mann hjemme og som kan være der for familien sin.

Skrevet

Vi er i en situasjon hvor vi kan velge om han skal være borte i 14 dager, og så hjemme i 14 dager, eller om han skal komme hjem hver dag. Velger vi det sistnevnte må vi flytte til et sted 8 timer kjøring unna all familie og venner. Er veldig i tvil. Synes bortetida egentlig går greit, men savner han veldig da...Synes helgene kan bli litt tunge.

Skrevet

Jeg er også gift med en mann som jobber offshore. Heldigvis har han en turnus som er 2-4. Har mye familie som kan hjelpe til de 2 ukene han er borte, så er han jo 100% hjemme i 4 uker. Vi venter nå nr 3, Så det skal bli veldig spennende å se hvordan det skal gå.

Skrevet

Stakkars dere! Jeg er sikker på at 80% av dere har en utro mann som smeller over alt han kommer over i hver havn.

Skrevet

Har ingenting med å være morsom, men det er realiteten. Jeg har seilt med mange unge menn som tenker kun på hvor mange de kan klare i hver havn. De vet dem ikke blir oppdaget noe som gir de en avslappet holdning til det hele.

Men vær godtroende dere, og lykke til.

Skrevet

Min som er borte i 16 uker er ikke på land noe sted. Ikke er det lov å ta løssluppne damer ombord heller, slik de gjorde tidligere.

De som har menn offshore er nok neppe mer utsatt for utroskap en de med menn på land.

Virker stokk dum du

Skrevet

hihi! Så de får ikke gå i land heller ? Skal ikke si hvem som virker ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...