Gå til innhold

Barna mine er bortskjemt! I dag sa jeg STOPP...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det sa jeg til mannen og hans foreldre. Jeg kjenner at nok er nok. I 8 år har jeg irritert meg over svigerforeldre med "ræva full" av penger som dytter ALT i fanget på mine barn.

Sist uke røyk tv`n på rommet til 8 åringen...dagen etter var en splitter ny flatskjerm på plass. Jeg hadde sagt at han kunne ønske seg penger til bursdagen sin å kjøpe seg ny.

I går kommer han hjem helt i ekstase og forteller at han ønsker seg Wii. Han er veldig flink...han spør aldri om å få,sier alltid at han ønsker seg. (kanskje ikke så rart...han vet han får!!!)

Så i dag....hele familien drar en tur på senteret. Vi møter svigers og 8 åringen forteller at vi skal se hvor mye dette spillet koster. Joda....Det skulle han få I DAG?? Jeg ble den store stygge ulven som sa nei. Han fyller 8 om tre uker og jeg mener han kan ønske seg til den dagen...endten spill eller penger. Er ikke det litt av "gleden" å kunne spare penger og kjøpe selv da??

Så har vi min familie på andre siden som alltid kjøper praktiske klær og sko til gutta. De blir glade for pakkene.....(gjort noe riktig vi også,hehe..har takknemlige barn) Men klart....ungene er mer spent på hva som kommer fra den "andre kanten".

Nå er mannen litt furten....Men det blåser jeg litt i. Jeg vil ikke at mine barn skal få alt i fanget med en gang. De må lære seg til å ØNSKE seg og kunne spare penger og kjenne glede av å kunne kjøpe selv innimellom!! (mannen vil jo spille wii....det er det det går på... han på 8 er like blid han,gleder seg til den store dagen)

Dette var TO eksempler av mange...

Utblåsning!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at barna dine er så søte og takknemlige, men ellers er jeg enig i det du sier. Bare fint om de lærer seg å vente litt!! Jeg skal prøve det samme med mitt barn, men må innrømme at jeg stadig har lyst til å kjøpe ting med en gang, og ikke vente. Ikke bare barna som må læres opp her i huset :-).

Skrevet

Helt enig med HI, og en sunn innstilling til materielle ting.

Skrevet

Signerer denne jeg også. Helt enig med HI. Er bra å lære tidlig at penger ikke vokser på trær.

Skrevet

Synes du er veldig fornuftig! :)

Skrevet

Er enig med deg, men tror også at barna deres vil arve deres holdninger når alt kommer til alt. Om det er en trøst:)

Synes at besteforeldre skal få lov å skjemme bort barna, men store ting skal en få lov til å ønske seg til bursdag eller spare til. Våre bruker å avtale det på forhånd t.d når foreldrene mine kom på besøk i vår var det avtale at de skulle få kjøpe sykler til guttene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...