Gå til innhold

Hva trenger man gasskluter til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle sier vi må skaffe oss en hel haug med gasskluter - men hva brukes de egentlig til?

De er vel ikke særlig egnet til å vaske med, og der har vi mange deilige frotte-kluter..

(Unnskyld det kanskje banale førstegangs-spørsmålet:P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker de til gulpekluter :-)

Skrevet

Blir det da i tillegg til, eller i steden for sånne gulpe-smekker? hehe

Skrevet

Gulpesmekker har jeg aldri hørt om.. he, he! Har alltid tenkt at disse smikkene er til de som slever mye.. noe de mest sansynlig ikke gjør så mye av når de er nyfødt.

Jeg bruker bare gulpekluter. Det er stor forskjell på hvor mye babyene gulper. Noen gulper noe helt enormt, at det fosser ut melk av munnen etter amming (noe som i mine øyne minner mer om spying enn gulping). Ingen av mine har gjort det, men har flere venninder som har babyer som har gulpet/spydd så mye. Da trenger man litt mer enn en liten smekke ;-)

Jeg bruker disse gasklutene til å legge over skulderen når babyen skal rapes etter amming. Så hvis det kommer noe ut, så trenger jeg ikke gå å bytte klær etterpå..he, he :-)

Skrevet

Gulpesmekker fanger vel ikke alltid opp så mye, så de store gasklutene er nok bedre til å tørke og kanskje også dekke seg selv litt. F eks. når man holder babyen opp for raping etter mat, da kan det ofte også komme en sprut med gulp, da kan det være greit med en litt stor klut å dekke seg til med

Skrevet

Også praktisk å legge en under hodet til babyen når den ligger i senga/vogga, sånn at du slipper å bytte hele lakenet om det skulle komme litt gulp ut :-)

Skrevet

Hvilke kluter bruker dere til å vaske ungen med da? Også førstegangs.. :)

Skrevet

Vi bruker sånne tynne vaskekluter som de selger på cubus, de er hvite med rosa eller blå kant rundt. Tror de koster ca.8 kroner pr.stykk.

De har vi brukt til jenta vår, som er 2.5 år nå, og skal kjøpe de med blå kant til gutten i magen :-) Tynne og gode :-)

Skrevet

Gulpekluter :) jo større jo bedre!

Frottekluter er rimelig håpløse synes jeg, også til vasking (de holder dårligere på vannet og bedre på møkka).

Bruker derfor små gaskluter til vask :) så og si alle babybutikker har sånne, enten med rosa eller blå kant rundt.

Skrevet

Tynne gaskluter ja, finnes med mange forskjellige farger rundt kanten.. Kjøpes på babyutstyrsbutikker, Princess, Sparkjøp og sikkert flere lignende plasser

Skrevet

Ah, så det er dette som er "gulpekluter" altså..

Kunne ikke skjønne hvordan noe så tynt kunne holde på særlig mye.

Finner nok fort ut hva som funker til hva, men var litt nyskjerrig på forhånd ;)

Skrevet

Gasskluter er jo både de store klutene og de små i klute-størrelse med farget kant..

Vi bruker de store på skulderen når det rapes og til å tørke gulp, gutten vår gulpet en del.

Vi har brukt dem under hode i vognen og nå som han er større har jeg ofte brukt dem til å tørke hender og slikt etter måltid.

Finnes også i farger i enkelte butikker.

De små bruker jeg som kluter det er mye mykere enn frotekluter. Ved sår stump er gaskluter mye mykere.

De tar mindreplass tørker fortere og er i mine øyne bedre enn noe annet.

Gjest Mammamoms *høygravid*
Skrevet

Jeg har 12 små gasskluter, som jeg da tydeligvis kan brukse som vaskekluter! Det er det min mamma har gitt de til meg å sagt som sitt forslag. Får kjøpe noen store også da, men hvor var de sa dere? Helt hvite helst, ettersom vi ikke vet kjønnet.

Skrevet

Har kjøpt en drøss av slike gaskluter på Kid og på Hansen & Dysvik til en rtimelig penge.

Fordelen er at de kan kokes, de er store og gode, har dem på skulderen ved raping, under hodet i vogna og senga i tillfelle gulping og bruker de bak hodet på babyen nå rjeg ammer. Hender det blir litt søl da og vet dere...

Ååå nå gleder jeg meg til babyen kommer altså!!

Skrevet

He he så hyggelig at du gleder deg til babyen kommer mageboer, DET gjør jeg også :) Bare noen dager igjen til termin!

Vi kjøpte i tillegg til hvite, grønne og knall blå kluter av de store. De tror jeg vi kjøpte på babyshop men princess og kid ol har også sånne store kluter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...