Gå til innhold

Ang. livmoren, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 13+1 idag å har kunnet kjenne livmoren ca en uke nå.

Det jeg lurer på er om den kan flytte på seg? Jeg har jo ikke fått noe særlig til mage ennå, men det ser ut som jeg er skikkelig hoven like over skambenet. Det rare er at denne hovenheten som jeg tror er livmoren noen ganger sitter på høyre siden, andre ganger på venstre og noen ganger rett over skambenet. Det ser helt merkelig ut;-)

Jeg har en angelsound hjemme for å høre hjertelyden, og den får jeg som regel alltid inn rett over skambenet.

Noen andre som kjenner livmoren litt forskjellige steder, eller er det bare jeg som har en rar livmor?;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Livmoren min drev også på å flyttet seg veldig. Særlig etter å ha sovet så var den veldig langt oppe og så sank den ned igjen når jeg sto opp. Og så varierer det litt hvilken side den er på. Nå er jeg 15+2 og den har begynt å holde seg litt mere i ro. Hehe. Aner ikke hva som er normalt jeg :P

Skrevet

Min livmor er også slik. Den flytter på seg fra side til side og opp og ned. Kunne kjenne den godt allerede da jeg var rundt 14 uker på vei. Er 16+5 i dag.

Var hos jordmor for noen dager siden og hun var helt overrasket over hvor godt man kunne kjenne livmoren. Men jeg fikk ikke noe ordentlig svar på hva dette skyldet eller om det var normalt at den flyttet på seg. Var på ul samme dag og alt var bra med den lille :)

Så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...