Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Er det noen risiko ved at små barn på under 1 år får vannkopper?
___ Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Når barna nærmer seg et år skal det normalt ikke være noe problem, men de er ganske restrektive på barsel for eksempel når det kommer til vannkopper. Når ungene bare er noen uker kan det vist være litt skummelt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Men hvis hun er 9 mnd så skal det ikke være noen stor risiko?
Fire småtroll Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Jenta mi var 9 uker da hun fikk vannkopper, ble smittet av storebror. Jeg ringte og snakket med både helsesøster og lege på helsestasjonen og fikk beskjed om at det som regel var helt uproblematisk. Men de kan være litt mer utsatt for ettersykdommer så jeg skulle følge med og ringe lege hvis hun ble syk igjen med feber o.l etter at vannkoppene var på retur. Hvis hun ble veldig plaget med kløe skulle jeg også ringe, for da kunne jeg få noen allergimedisiner mot kløen. Det gikk helt greit da, hun fikk ikke feber, hadde en natt hun sov urolig, men ellers taklet hun det veldig greit. Og det selv om hun hadde utslett overalt, i rompa og tissen, på øyelokkene, hele bryst og mage osv...
Gerd-Johan Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Hehe. Nei det er ikke farlig. Vet flere som smitter ungene sine med vilje for å unngå at de får det når de blir eldre. En veninne av meg pakket ungene i bilen og kjørte oppover straks hun hørte at min sønn hadd fått vannkopper. Det er bedre jo yngre de er. Det er langt farligere når man er voksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå