Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Det er ille at dere er negative til bidrag som barnefar er forpliktet til å betale til originalbarna sine. Men enda verre enn det, er de kjeppene dere stikker i hjulene for samvær... Tøffelmenn hører dessverre på dere. Det er så mange sjalu og mistroiske kjerringer der ute!! Hvilken kvinne ønsker forresten å få barn med en mann som ikke følger opp alle barna sine??
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Enig. Bortsett fra det med tøffelmenn fordi du da skyver ansvaret over på nykona når det i realiteten er gubbens ansvar. Er ikke for babyfisering av menn.
Miss Misantrop Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Godt å lese det 1404. Har reagert på at vi umyndiggjør mennene. Nei, menn må ta ansvar for sine valg, på lik linje med kvinnen. Bra innlegg HI
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er nykone. Sender julegaver og bursdagsgaver fra far fordi han ikke ønsker å forholde seg til sin datter fra forrige ekteskap. Veldig leit og jeg er overhode ikke enig i hans oppførsel. Han skylder på lei xkone, men den må han lengere på landet med. Håper virkelig ikke han blir sånn hvis det skulle bli slutt mellom oss. Men jeg har ingen illusjoner. Forøvrig liker jeg han super godt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Huffameg. Ære være deg som tar ansvar og ikke har illusjoner. Håper det går bra.
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #7 Skrevet 25. oktober 2008 Som en som var nykone må jeg få lov å si at jeg synes det er trist med alle mødrene som saboterer samvær og likevel forventer mer og mer i bidrag. Jeg stod ved siden av mannen min gjennom en stygg samværskonflikt og rettssak. Jeg jobbet ekstravakter før alle ferier og høytider for at mannen min skulle kunne ta med datteren på morsomme ting, kjøpe gaver av en viss kvalitet og faktisk ha råd til å reise til henne. Drittsekker finnes både hos foreldre og steforeldre. Heldigvis er stedatteren min en nydelig jente som sønnen min også forguder. Jeg er ordentlig heldig som har fått privilegiet det er å få være glad i henne
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 jada alle xer er bidragshorer og mannen din er et stjerneeksemplar av en flerbrukspikk med høy moral....sikkert!!!! lev vidre i din drømme verden og innse at det er ikke bare du og flergangspikken din som er årasken til at datteren hans er en unge det går ann å bli glad i.....hvor i huleste tar du det fra, stygge samlivsbrudd er ikke bare den ene partens greie.....tenker du får deg en støkk om ikke gubbeskvalderet lærte denne gangen heller og du står der med ei nykone som forteller at sønnen din er et privilegie å få lov til å være glad i.....stakkars mannen din som har en x.....
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg tror du trenger et lesekurs jeg. Det kommer vel ganske klart frem at jeg sier at det finnes mennesker i alle grupper som lager problemer, unngår forpliktelser og generelt kunne oppført seg bedre enn de gjør? Hvor har jeg skrevet at min mann sin eks er håpløs? Det eneste jeg skrev var at det var en stygg samværskonflikt, alle dine andre tolkninger for stå for din regning. Det eneste jeg illustrete var at jeg som stemor/nykone faktisk støttet opp om det at han hadde et barn, ønsket henne velkommen inn i familien og bidro økonomisk så hun skulle bli rettmessig underholdt av sin far. Helt bevisst skrev jeg ingenting om årsakene til konfliktene, fordi den konflikten var alt annet sort/hvit. forøvrig får jeg meg nok ingen støkk i forhold til en nykone da mannen min døde for snart to år siden. I tillegg til å mangle evnen til å lese konkluderer du om meg og mitt syn på ting uten å ha et fnugg av kunnskap å konkludere utfra. Det er ganske patetisk. Grunnen til at mn stedatter er en nydelig jente er fordi hun har fått en god oppdragelse. Det har i hovedsak moren hennes stått for. Avslutningsvis ønsker jeg deg evnen til å vise litt mer saklighet neste gang du føler for å reagere uten grunnlag
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 sorry teline, bare vært så mye useriøs dritt her fra nykoner uten perspektiv...
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg synes vel dette forumet ofte preges av mennesker uten perspektiv enten de er nykoner/stemødre/alenemødre/lykkelige partnere eller gravide. Ellers hevder jeg fortsatt at det at jeg får lov til å være glad i, og tilbringe tid med, min stedatter er et privilegie. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det var provoserende?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 nei, du sa det selv etterpå at det hadde også med moren å gjøre som hadde oppdratt henne, men det er desverre ofte sånn at endel nykoner snakker om den nydelige ungen og den grusomme morra i et litt skjevt perspektiv, som om ungen har blitt sånn uten grunn, det jorde ikke du så jeg tar det tilbake, og sier beklager igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå