Gå til innhold

Dere som har to små som deler rom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når la dere babyen på rom med storebror eller storesøster?

Vi har en gutt på 2 år og venter en ny gutt i januar. Vi har bare to soverom så de to må dele rom når minsten skal ut av rommet vårt. Vi skal da bytte rom sånn at de får det store soverommet og vi får det bittelille som nå er barnerom.

Når er det realtistisk å tenke at man skal bytte? Og hvordan gikk det hos dere når de måtte dele rom? Våknet storebor/storesøster når den lille våknet om natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 år

6 mnd

Det gikk over all forventning.

Skrevet

Vi har to jenter..Ei på 20 mnd og lillesøster på 5 mnd. De har ligget på samme rom siden minsta var 4 mnd. Det har gått kjempegreit. Er selvfølgelig noen netter som ikke er så bra men de er det fåtall av. Vi har funnet ut at det beste er å legge de på samme tid. Minsta sover så tungt at hun ikke våkner når storesøster våkner.

Skrevet

Men våkner ikke minsta på natta? Våkner storesøster av henne? Går det lett å få dem til å sovne igjen?

Skrevet

Vi har et vennepar som hadde barna på samme rom til de var 1 og 3 år.

De syntes det gikk greit, men ja, de klagde over at den ene vekket den andre, og at den som evt gråt raskt ble tatt inn i deres egen seng, så de ikke vekket den andre. Og resultatet var at alle sov dårlig. De flyttet inn i et hus med flere rom etterhvert, og var glade for det.

Men dette var jo gjennom den første tiden, da det ofte er mer gråting. Selv delte jeg rom med broren min til jeg var ca 6 og han var 9. Vi hadde det som regel veldig fint!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...