stinky-monkey Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Vi har nesten alltid pizza til middag på lørdagene, men nå er jeg så møkka lei av det, at jeg vil gjerne ha noe annet. Pleier dere å variere hva dere spiser på lørdager til middag, eller går det mye i det samme? Hva skal dere ha i dag? Er så matlei for tiden.. lysst på noe nytt, men noe som er enkelt å lage. Noen tips?
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg trenger også tips!! Vi er ganske kjedelig i matveien når helga kommer, blir ofte det samme her i huset. Pizza, taco, lasagne osv. Men nå har jeg fryser'n full av kylling, så i dag må det bli noe med kylling tror jeg. Det eneste som er garantert, er at vi skal ha sjokolade fondue med masse god frukt i kveld.........mmm....fikk så lyst på det etter at jeg så det på jakten på kjærligheten på tirsdag:) Hihi..men det er jo ikke akkurat noe middag. Så gjelder å finne på noe sunt og godt til middag(som jeg ikke blir sånn kvalm-mett av), så kan jeg spise masse sjokolade fondue etterpå
stinky-monkey Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2008 Ingen som vet hva de skal ha til middag i dag? Vi har noen ganske kresne unger, så jeg spurte eldstemann hva han ville ha, også kom jeg med flere forslag.. Men han ville visst ha kylling og pomfri.. eller pizza. Så da tror jeg det blir kylling og pomfri i kveld :-) Litt kjedelig da, men MYE bedre enn den kjipe pizzaen vi alltid har..
Eso Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Pita med biffstrimler og sjampinjong (Ikke tenk på staving nå..) istedenfor kjøttdeig. Grisete og magagodt!
stinky-monkey Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2008 Oi, sjokoladefondue hørtes digg ut! Kjøpte en fondue gryte til gubben til jul en gang for flere år siden, og den har blitt brukt bare en gang tror jeg... Kanskje på tide å bruke den igjen? ;-) Hvilken sjokolade bruker du til å smelte?
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Bruker vanlig freia melkesjokolade..helt himmelsk. Har ikke fondue utstyr jeg da, men smelter bare sjokoladen i vannbad i en kjele. Så sitter vi å søler og koser oss med det:)
stinky-monkey Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2008 Mmmm.. pita er godt.. noe jeg sjelden kommer på å lage :-) Men biff og shampinjong er jeg ikke så veldig glad i. Da er det bedre med kjøttdeig ;-) syns jeg..
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 I kveld blir det ganske enkelt TACO:=) Ungene som har bestemt, og det hørtes unektelig godt ut i mine ører. Vi spiser vanligvis mye kylling og fisk, så det skal smake med godt krydret kjøttdeig i kveld:=)j
Lullunutu Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Lager grøt (kanel), til middag og wok til kvelds, grøten må jo røres litt i da, men woken er kjempe enkel, kan bruke akkurat det du ønsker oppi, namnam=)=)
stinky-monkey Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2008 Risgrøt er kjempegodt, men jeg er veldig kresen på den, så liker ikke så godt andre enn Geisha sin. Og den tar jo en evighet å lage, så det gidder jeg aldri.. he, he! Men tror jaggu meg jeg skal kjøpe rømmegrøt og kose meg med i kveld, det er lenge siden jeg har spist. Fjordland sin er kjempegod :-)
guttemams 04*05*09 Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Min favoritt for tiden er Nachos:) Enkelt og lett, meget godt:) Stek kjøttdeig, bland i grytebønner(hvis du liker det) og et glass med Salsasaus(som brukes til taco). Ha nachoschips i en ildfast form og hell kjøttdeig m/mer over. Strø rikelig med ost på toppen og inn i ovnen til osten er smeltet:) NAM!!!
mamman til pia, eli og mari Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 aner rett og slett ikke..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Hadde tenkt meg grandis i dag hehe er alene, men nå fikk jeg også lyst på grøt, med sukker og kanel nam nam...
mamman til pia, eli og mari Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 hær ble det vest kylling og ris og bernesaus namm
Pruska Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 Raclette i dag, hjemmelaget pizza i morgen.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Vi skal ha svin indrefilet med fløtegratinerte poteter og salat til. Vi steker først indrefileten i stekepanna, og legger den i en ildfast form inni ovnen med sjampingnon og paprika.. Er kjempegodt! ) Og en god saus til.
junigutt :) Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Vi skal ha kyllingboller med ris og salat Kjempegodt! Kyllingboller lages av kyllingkjøttdeig som blandes med litt chili, salt og pepper, 1 egg om ønskelig og hvitløk etter ønske... Formes og stekes på svak varme i ca 10 minutter! Over salaten har jeg dressing av olje, hvitløk og salatkydder...
Tigerpote Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 Mannen min er ute og handler middag nå, fordi jeg ikke klarer å løsrive meg herfra hehe;) Vi skal ha ravioli (med ost), wokgrønnsaker og kyllingfilet. Kyllingfiletene deles i små biter, alt wokes tilslutt sammen og vi tilsetter fløtesaus med karri:) Er utrolig godt, selv har jeg aldri vært spesielt begeistret for karri, men denne retten er bare nydelig!
marien - FØDEKLAR! Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 Her skal vi ha pepperbiff med pommes noisette, rødvinssaus, sopp og løk i kveld. Spiste risengrynsgrøt sammen med ungene til vanlig middagstid.
blå+? Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 her blir det biffstrimler med stekt sjampignon,paprika og løk med pommes frites og bernaise.. nammm:)
Smily77 Skrevet 25. oktober 2008 #21 Skrevet 25. oktober 2008 Vi har allerede spist vi. I dag ble det skinke og brokkoli pai. Også hadde vi maiskolber. Nydelig godt:0) Her går det i alt fra pizza, wook, pai, taco, kylling...tar det vi har lysst på vi:0)
megogknotten Skrevet 25. oktober 2008 #22 Skrevet 25. oktober 2008 idag skal vi ha kjedelige lasagne.. men i går spiste jeg kyllingsnadder! det var gomle gomle det!! Det er kylling, bacon, paprika, tomat, løk og sopp, pluss salat med rømmedressing og hjemmelaget pommesfrites, ( lager bare litt tykke strimpler av poteter og tar de i frityrkokeren)
stinky-monkey Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #23 Skrevet 25. oktober 2008 Nå er jeg begynt på middagen :-) Har kjøpt kyllingfilet som jeg har lagt i en ildfast form smurt med olje, salt og pepper, og stekes i ovnen under folie. Da blir den saftig og god :-) Så har vi kremet kyllingsaus til, og kokt rosenkål, og hvitløksbaguetter. Også pomfri til ungene, som de ville ha i dag ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå