Gå til innhold

Hva syns dere om dette, er det tilfeldig tror dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk guttene våre, for 5 og 6 år siden, så leste jeg ikke så mye som jeg gjorde da jeg fikk jenta vår for 2.5 år siden.

Med guttene brukte vi vanlig vaskepulver med parfyme. Brukte også natusan såper og shampo osv.

Men når vi fikk jenta vår, så var det mye snakk om parfymefritt, så da begynte vi å vaske alle klær med nautral vaskepulver og skyllemiddel.

Også har jeg brukt bare parfyme fritt av såper osv til dattra vår.

Den eneste i familien vår med hudproblemer, er dattra vår. Hun har rødt utslett på armer, rumpe, lår og legger. Har vært hos legen med henne, og fått vite at hun har atopisk eksem.

Ingen av guttene har noensinne hatt sånne problemer. Ikke allergiske mot noenting. Mamma sier at hun har brukt vanlige såper med parfyme på alle oss barna når vi var små, samme med vaskepulver.

Og ingen av oss har fått noen problemer med hudreaksjoner eller alllergier.

Kan det være tilfeldig? Synes bare det er så ufattelig merkelig at hun ene vi har vært forsiktig med, hun har fått problemhud. Blir nesten litt i tvil om hva jeg skal bruke til babyen i magen.. med eller uten parfyme?

Det høres jo veldig logisk ut at man bør bruke parfymefrie produkter til små barn med ømfintlig hud..

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres nesten ut som guttene dine på en måte har blitt herdet, at de nesten egentlig tåler mer for huden siden de har brukt produkter med parfyme hele tiden.. men ikke veit jeg, har ikke så mye peiling på sånn, men høres jo veldig rart ut i grunn, selv om det så klart kan være tilfeldig

Skrevet

Hei!

Jeg tror ike sånt er tilfeldig. Jeg er nok LITT mer selektiv til hva jeg bruker av vaskemidler, utstyr og mat. Men jeg føler nok at en skal være vel så forsiktig med å være hysterisk.. Jeg bruker sunt bondevett jeg....funker bra for meg :) Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg tror heller ikke det er bra å være hysterisk. Men som mor så vil man jo helst gjøre hva som er best for barna sine, og når man leser overalt at parfyme er helt ut, og man ikke bør bruke det på barna sine, så er det jo helt naturlig å styre helt unna. Men jeg tror nesten at det er som hun første svarte, at man kan herdes litt med å bruke parfyme.

Vet ikke jeg.

Men er faktisk fristet til å gå tilbake til natusanprodukter og vanlig vaskepulver til denne babyen i magen..

Skrevet

Jeg tror det er veldig tilfeldig :)

Mamma brukte mye parfymerte vaskemidler osv til meg, og jeg er SÅ plaget med eksem og sensetiv hud :-S eneste som duger for meg er å bruke vaskemiddel uten parfyme.

Er selvfølgelig ikke bra å bli helt hysterisk, men å med vilje bruke produkter som kan være allergifremkallende er litt dumt synes jeg da, det er så tilfeldig hvem som får dårlig hud og hvem som får bra hud..

Skrevet

Jeg tenker du har vært heldig som har fått to barn som er friske og har god hud! At jenta, barn nr 3, har atopisk eksem tror jeg er tilfeldig, og jeg er sikker på at hun hadde vært mye verre i eksemet hadde du brukt vaskemidler og såpe med parfyme. Søstra mi har to barn, eldste er 5 år og har atopisk eksem som blir riktig ille på vinteren, mens datteren på 2 er ikke plaget med eksem. Hun har brukt parfymefritt til begge to. En kan liksom ikke konkludere med at en herder barna med å bruke parfyme. Det er jo sånn at all forurensning, dårlig inneklima og halvfabrikata har gjort flere og flere allergisk. Til og med godt voksne folk opplever jo at de plutselig ikke tåler ting de har tålt før, f.eks. pollen...

Skrevet

Jeg tror dette er en del tilfeldigheter, men jeg er også av den oppfatning at hvis man skåner barna fra alt vil de til slutt ikke tåle noen ting..

Jeg har tro på at man skal bruke milde produkter, men at litt eksponering er bra for å utvikle motstandsdyktighet. Så kanskje det har litt sammenheng, men det er aldri godt å vite.

Skrevet

I familien min jeg har 7 søsken, er det kun jeg som har fått atopisk eksem. Og det er blitt brukt vaskemiddel med parfyme til alle.

Mamma byttet heller ikke dette da jeg fikk eksem. Legen min mente det bare var tull, jeg hadde ikke eksem på grunn av vaskepulveret.

Dette er jo en uheldig barne eksemtype som mange barn får.

Og jeg tror ikke det er stort man kan få gjort fra eller til.

Jeg synes du trygt kan bruke med parfyme ihvertfall. Og heller slutte med det om babyen reagerer på det?

Skrevet

bruker det som jeg alltid har brukt og så får jeg heller tilpasse meg visst det viser seg at det blir problemer. Heller litt mot det at jeg tror ikke det er så bra å være for forsiktig heller

Skrevet

Nøyaktig sånn er det her hjemme også...så jeg tror ikke det er tilfeldig...!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...