Gå til innhold

Julaften, dilemma..Noen med synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor ble det bestemt at vi skulle feire julen hjemme hos oss selv, mine foreldre skulle komme+ min lillesøster:) Dette var noe alle vi var enige i..

Vi ba også foreldrene hans hjemme hos oss, de kommer.

Alle sammen gledet seg til å få feiret jul med de to små jentene vi har, og jeg gledet meg til at hele familien skulle komme..

Men nå har planene blitt forandret, min mor ringte meg og sa at min eldre bror og damen kommer hjemme hos de på julaften! Og at vi også kunne få komme dit..Jeg sa liksom ikke så mye mer ang det..

Men fortalte henne i dag at vi blir hjemme, vi har tross alt avtale med min manns foreldre, og det blir deilig for barna å oppleve en jul hjemme også..Men jeg sa til min mor at de fortsatt kunne få komme, og at min bror og damen hans også er velkomne. min mor syntes visst at det ble for fult da..

Ja, det blir fult, vi er mange voksne..Men hva gjør vel det? de to jentene mine får en fin julaften med hele familien sin her..

men, men.,

Hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns absolutt det er sært av foreldrene dine, når de plutselig skulle feire jul hjemme hos dem selv, når planen først var at alle skulle komme til dere....

Dere kan jo ikke bare droppe de andre som er invitert. Og at det ble et par personer ekstra er vel bare koselig. To stk ekstra, så ble det så fullt?

Skrevet

Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort av dine foreldre å bare endre planene sånn.

Jeg hadde også blitt hjemme, og hvis de ikke vil komme, får det være deres problem.

Skrevet

mine foreldre er ganske like som dine, de insisterer på å ha jul hjemme hos seg og har tusen unnskyldninger for å komme til oss. "du sliter deg ut" "det blir for fullt" "vi har det da så koselig" etc. min manns foreldre er IKKE velkomne. de er ikke uvenner eller noe, det bare er sånn. gamlinger, de liker ikke å endre vaner! :) men det er dårlig gjort å tvinge barna sine til å velge på den måten. jeg trodde at jula var for barna, men nå har det blitt mest for besteforeldrene, he he.

jeg synes du skal stå på ditt. ha julaften hjemme hos dere, så får de komme om de vil. dere får det helt sikker kjemepehyggelig med å sette i gang "egne" juletradisjoner for den kommende generasjon.

Skrevet

Jeg synes det var dårlig gjort av foreldrene dine å plutselig ikke ville komme til dere når det var avtalt. Det er vel ikke opp til dem å bestemme at det blir for fullt hos dere om din bror og damen også skal til dere?

Jeg hadde blitt hjemme og feiret med svigers som avtalt!

Skrevet

Ja, synes også dette er dumt..Hun har jo kunne fortalt min bror at de skulle til oss men at de sikkert kunne ha blitt med..

for min del har det ikke noe å si om det blir fult, koselig skal vi uansett få det:) Vi blir nok hjemme uansett om ingen kommer, litt av prinsip også..Og ikke minst for at jeg vil at barna skal få tradisjoner hjemme, gode minner om en fin jul hjemme i vårt eget hus :)

Skrevet

jeg holder med deg i den avgjørelsen! vi får skrive det bak øret til vi er seksti og sære, og sikkert forsøker å å lure til oss julaften ;)

Skrevet

hehe, ja vi får gjør det ;)

Men trist om min mor med familie ikke kommer da, hun som hadde gledet seg SÅÅÅÅ til å være med barnebarna..

Skrevet

Vet du hva? Det er din MOR det er snakk om, og jeg syns du skal fortelle henne at du syns det er skikkelig dårlig gjort at de bare bryter avtalen på den måten, og at det ikke er noe problem at din bror og damen blir med til dere.

Er det liksom viktigere å feire med ham enn med dere kanskje? Nei fy søren, jeg blir skikkelig lei meg på deres vegne.

Skrevet

Huff, ble litt lei meg når hun endret på avtalen..

men jeg tenker: Om ikke hun kan ta med seg min bror og hans dame(som forøvrig er voksne) og feire en trang jul, men med god mat og drikke, og ikke minst sine egne barnebarn, nei da får det bare være.

Skrevet

Jeg tenker moren din bare ønsker det beste for alle jeg.

Kanskje broren din og dama ikke hadde noe sted å dra i julen eller at de har ringt å spurt moren din om de kunne komme. Det er vanskelig å si nei da.

Så syntes hun kanskje det var frekt å invitere de videre til deg. Du skulle jo allerede ha mange på besøk, noe moren din også påpekte. Det blir jo mye på deg, mange folk og kanskje trangt. Hun tenker kanskje mest på deg.

Hadde det vært min mor, ville jeg vært sikker på at det var slik hun tenkte. Jeg hadde da sakt til henne at jeg syntes det bare ville være superkoselig om hun, broren og dama kom, men at jeg forsto om hun syntes det ble litt overveldende.

Jeg hadde da akseptert fullt ut videre hennes valg. Dere får det sikkert koselig uansett. Hos oss feirer vi en jul med min mor og mine søsken hjemme hos meg. Neste jul reiser jeg, mann og barn hjem til min far, hans samboer og mine søsken. Julen etter der kommer min mann sine foreldre og bror med kone og barn hjem til oss. Slik rullerer vi tredje hver jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...