Gå til innhold

Økonomi til besvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innlegg etter innlegg handler om økonomi i alle former og varianter. Hvordan man mener at den ene bidrar mere eller mindre en den andre. Arv, sjevdeling, særeie. ... Virker som mange inngår forettningsforbindelser i stede for livslange forpliktelser. Ikke rart det blir mange skilsmisser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er sikkert færre skilsmisser blandt par som ikkje har diskutert desse tinga...

Skrevet

Tror du har helt rett HI. Hvor ble det av i gode og onde dager? Jeg syntes det er en selvfølge at man deler det man har.

Skrevet

Ha-ha, slik snakker en som ikke kjenner til nevnte økonomiske problemstilinger på kroppen. Akk, så lett å vite best når det ikke angår en personlig!

Hvis DU alltid var den som betalte alt og var blakk etterpå så hadde du ikke vært så sneversynt. Kvinnefiendtlig syn på økonomi du har for i og med at menn som regel tjener mest så er det kvinnen som er øknomisk taper dersom økonomien ikke er ordnet!

Skrevet

Bare et ps. Det virker også som om det er inn og skryte av dårlig økonomi. På meg blir det akkurat som genanse og verdighet av Dag Solstad. Uansett intellektuell kapasitet er det situasjonen som gjeldsslave som må debateres opp og i mente. Helt enig i at jeg tror forhold blir bedre hvis man inngår forhold men mennesker man føler seg komfortabel med å dele med.

Skrevet

Hvis jeg altid betalte alt og var blakk etterpå ville jeg ikke ha vært i et forhold til den mannen. Det viser jo nettopp hvo lite empati han har med meg og han viser seg som en stor egoist. Jeg går ikke inn i forhold der vi ikke deler likt. Har aldri hatt et problem med økonomi og menn.

Skrevet

Sier det samme selv.

Men har ikke behov for å tråkke på de som ligger nede av den grunn, vettu! Kan ha medfølelse med kvinner som sitter i en annen situasjon enn meg selv.

Skrevet

1313Jeg er anonym over deg. Vet du, du har helt rett. Det var veldig lite hyggelig skrevet. Selvfølgelig kan man ikke dømme når man ikke har gått i deres sko. Takk for at du satt meg på bedre tanker.

Skrevet

:)

Sjelden noen er så hyggelige her og sier at de kom på andre tanker! Ikke verst! :)

Skrevet

Jeg skulle ønske folk hadde tenkt seg litt bedre om før de giftet seg, og delte mere når de først gjorde det.

Skrevet

Kanskje det har blitt slik at mange gifter seg i såpass voksen alder at de er vant til å ha egen økonomi og bare seg selv å ta hensyn til?

Her deler vi på alt, vi sitter alltid igjen med like mye penger å bruke på sånt som ikke er fellesutgifter, og skulle jeg bruke mer enn det som står på kontoen min en måned skal du se jeg hadde fått litt av gubben gitt ;-)

Det var ikke enkelt å venne seg til for meg faktisk. Var forferdelig uavhengig og skulle klare meg sjøl, men så har det gått opp for meg at vi er en tosomhet når det gjelder alt.

Det kan også være vanskelig å snakke om økonomi før man er godt og vel gift/samboende og det er synd, for det er sånt man burde snakke om synes jeg. Det blir fort veldig såre og opprivende konflikter om man ikke er enige om slikt...

Nå vet jeg ikke helt hvor jeg ville med dette innlegget, men jeg gjør som jeg har gjort et par måneder nå; skylder på svangerskapsindusert hjernesvinn. Veldig kompleks diagnose =p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...