Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 lang tid kan det gå det fra henvisning fra spesialist til innleggelse? Hvordan foregår "inngrepet"??
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Vente tid vet jeg ikke, litt avh av hvor i landet vil jeg tro.. Inngrepet foregår i narkose men relativt kjapt gjort.. ( lenge nok for mor å vente da..) Men; ny hverdag etterpå ! Lykket til!
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 det tok ca 4-5 mnd fra spesialisten til min datter ble operert og inngrepet foregår i narkose der de lager ett "hull" i trommehinna og legger inn sånn plastikk sak inn i øret. det tar ca 5-7 timer fra du kommer til du kan gå igjen fra sykehuset lykke til
jordbær mathilda Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Hos oss gikk det kjapt fra avgjørelsen var tatt til vi fikk operasjon. Vi møtte med fastende barn ganske tidlig på morgenen. Fikk være med inn på operasjons stua og pappa hadde henne på fanget når hun fikk narkosen...jeg syntes den delen var grusom og veldig glad for at vi var to stk. med. Så måtte vi gå ut på venterommet til operasjonen var ferdig. Hedda var rimlig groggi når hun våknet, hun hadde tatt falsk mandel også... Vi fikk en helt ny jente etterpå...språket kom og hun sov godt om natten!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Ventetiden kan variere veldig. Om du bor sånn til at det finnes flere sykehus å velge i anbefaler jeg deg å bruke retten til fritt sykehusvalg. Det gjorde vi, og kortet ned den opprinnelige ventetiden fra 7 mnd til en knapp uke. Men dette var etter vi hadde fått time til operasjon, gikk vel ca tre mnd fra henvisning til vi fikk operasjonsdato (etter to underskelser av kirurg og øre/nese/halsspesialist). Inngrepet er over på en halvtime, max. Har selv vært med på en del slike ingrep, men oftest gjør de mer samtidig, fjerner polypper, falske mandler, mandler osv, så litt vanskelig å si hvor lang tid kun det å legge inn dren tar. Men max en halvtime. Du er med til barnet har fått narkose, så hentes du slik at du er der like etter at barnet våkner (de vekkes allerede på operasjonsstua. Det er en veldig enkel prosedyre, som fint kunne vært gjort i våken tilstand, men barn rører på seg, så da dår det ikke, siden alt er så smått. Så det er kun for å holde barnet rolig de har narkose, det fører ingen smerter med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå