EnJente_m_2Jenter Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Hei, jeg sluttet med pillen for litt over 2 mnd siden, det tok litt over en mnd før mensen kom, jeg fikk mensen første gang 30 september, og fikk den igjen i dag,25 oktober. Er ikke det en kort syklus ? Kan jeg regne el-dag ut ifra dette ca ? Eller kan det hende det er veldig uregelmessig enda da det er såpass kort tid etter pilleslutt ? Har jeg rett og slett en 26 dagers syklus kanskje ? Jeg har født et barn før og hadde 26 dagers syklus før også ! Ble så usikker, er så lenge siden jeg "holdt på med dette" og satte meg inn i dette, så jeg husker bare rett og slett ikke. Om man har 26 dagers syklus, når har man da isåfall EL ca ? Blir veldig takknemmelig om noen av dere som er veldig "inne" i dette orker å ta dere tiden å hjelpe meg litt
EnJente_m_2Jenter Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. oktober 2008 Gikk på babyverden og brukte kalkulatoren der og den kom frem til: Din fruktbare periode er: 03.11.2008 - 08.11.2008 Eggløsningen finner sted: 06.11.2008 Termin: 01.08.2009 Det kan jo kanskje stemme !?
Babyønske �� Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Du kan gå utifra at du har eggløsning 14 dager FØR mensen. Så ca 11 oktober forrige syklus. Dvs på syklusdag 12. Jeg hadde eggløsning på syklusdag 16/17 når jeg hadde 26 dagers syklus, men det er ikke normalt da. Jeg hadde litt hormonell ubalanse når jeg hadde så kort syklus og lutealfase Det kan hende at kroppen din ikke er helt i rute etter pilleslutt enda. Men 26 dagers syklus trenger ikke være galt, så lenge EL kommer når den skal, og lutealfasen er lang nok.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2008 Ja okei tusen takk, men har eggløsningskalkulatoren feil i det tilfellet her da? Altså når mener du at jeg bør ha ny eggløsning ca ? Tusen takk
Babyønske �� Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Neida, eggløsningskalkulatoren trenger ikke ha feil. Tror bare at den og jeg "teller" litt forskjellig i forhold til lutealfasen. Men samme hvor mye du teller og beregner, det er kun ved å ha sex du kan bli gravid. Så hyppig sex må til i den fruktbare perioden uansett. Det gir den største sjansen.:-)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2008 Jepp Det er nå helt sant ! Jeg bare vet at da vi prøvde før førstemann så hadde jeg også 26 dagers syklus, så det kan jo stemme at det er likt enda. Jeg stresser heldigvis ikke denne gangen, tar det akkurat som det kommer, men er ok å vite ca når ting skjer hehe ! Takk for hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå