Gå til innhold

Kontantstøtten

Mamma til to skjønne gutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Har du barn mellom ett og tre år som ikke bruker barnehage med offentlig driftstilskudd, kan du få full kontantstøtte. Har barnet deltidsplass i barnehage, kan du få delvis kontantstøtte."

Dette står jo gangske enkelt forklart på nav.no sine sider.

Dersom du har deltidsplass er det forskjellige oppholdstider i de forskjellige kommuner og også i de forskjellige barnehager innen samme kommune. Det er jo en fordel om de som ønsker kontantstøtte sjekker opp de forskjellige lokale retningslinjer/vedtekter de forskjellige barnehagene før de søker kontantstøtte og/eller bhg plass.

Kontantstøtten er etter mitt syn en totalt mislykket ordning regeringen har kommet med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss er den ikke mislykket. Vi bruker den til å betale mellomlegget mellom prisen på barnehage og praktikant. Når en står på venteliste på barnehage i et år, og må ty til barnepass til 5000,-er kontantstøtten gull verdt. Hvorfor er den mislykket???

Skrevet

For dere fungerer den slik den skal.

Men jeg har opplevd mine venniner som jobber turnus, tar kveld og nattevakter for at de skal slippe å ha barnehage. De har mann eller en mamma som sitter barnevakt. De har full lønn, full kontantstøtte og da opplever jeg at den er mislykket.

Skrevet

Enig der, men den er fin for de den fungerer som den skal for....

Vi venter fortsatt på barnehageplass til M...Imellomtiden går han hos full dagmamma hvor vi betaler over det dobbelte av barnehageplass.... Får oss blir da kontantstøtten mellomlegget...... Uten den ville det blitt ganske trangt hos oss.....

Skrevet

Venninnene dine utnytter jo systemet....det er de som ødeleger for oss andre.... Det er også de som øedelger synet ditt på kontantstøtten...Jeg synes ikke den er mislykket.....

Skrevet

Det er godt mulig at mine venninner ødelegger mitt syn på kontatnstøtten, men jeg har aldri vært tilhenger til hele ordningen fra første gang jeg hørte om den i 1999. Mener at dersom en ønsker å være hjemme med barnet til det er 3 år så er det ikke mange som klarer det på 3300 hver mnd. så for meg så er dette latterlig. Syns jo det er flott at den fungerer for noen. at de som ikke får bhg plass kan få hjelp til å dekke annet barnepass.

Skrevet

Jeg synes likevel ikke den er mislykket. For de som velger bort barnehageplass ved å jobbe mye ugunstige vakter, hjelper jo til å minske barnehagekøen. Og staten bruker mer en 3300 kr i mnd på èn bhg plass, så hvorfor skal ikke de som ikke benytter seg av statsfinansiert bhg plass få litt penger. Forstår ikke problemet her jeg, men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...