flora9 Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Noen som har kjøpt inn sånne som beskytter brystvortene mot å bli såre til å ha med på sykehuset? Ble så forferdelig sår forrige gang at jeg måtte slutte å amme.. Lurte på om jeg skulle kjøpe disse bekytterene på apoteket. Bare babyen vil ta pupp for det da..
skomring Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har ikke kjøpt, men jeg skal kjøpe. Har ikke født før, har bare hørt flere av vennene mine som har fått bruk for det når de har begynt å amme, men bruker det bare akkurat når de er sår, og til det går bra å amme uten. Så jeg kommer ikke til å bruke dem med mindre jeg ikke blir så sår at jeg ikke klarer meg uten.Så er jo ikke sikkert jeg får bruk for dem, og får jeg det blir de bare brukt en liten stund, til brystene blir mindre sår og babyen begynner og få god teknikk:-)
SannaMor Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Hei! Tenkte jeg skulle tipse om denne siden, mye bra info synes jeg: http://www.ammehjelpen.no MEN her fraråder dem bruk av såkalte ammeskjold, men jeg har likevel kjøpt inn det til å ha om man blir ille sår i noen dager... venninder har tipset om at det kan redde de verste sår-dagene. På samme måte som skomring over her snakker om.
HegeAE Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Her brukes ammeinnlegg i ull og var ikkje plaga med såre brystvorter eller noko slikt sist gang eg amma. Kunsten er å la barnet få riktig sugegrep frå starten av, så slepper ein alle desse plagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå