Stoltest Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Er 20 + 3 i dag, og begynte å kjenne liv/spark for ca halvannen uke siden. Merket at det er veldig variasjon i sparkfrekvensen, de siste 2 dager fks. har det vært minimalt. Er dette normalt, og hvorfor kan det være sånn?
Castein81 Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er i 20. svangerskapsuke og har kjent liv de siste 3-4 ukene. I de siste dagene syns jeg bevegelsene har vært mindre enn det har pleid. Etter hva jeg har lest er dette ikke noe å være redd for: babyen kan ha snudd seg litt så man ikke kjenner så mye og babyen kan jo også sparke nedover slik at man heller ikke kjenner noe. Bare et litt rarere press mot blæra.. Føler litt sånn leemus noen ganger på samme sted, så da beroliger jeg meg selv med at ting er som det skal :-) Etter 28. uke skal man kjenne spark hver dag.
birrisj05.02.09 Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg er 25+2 og mini har ulik styrke på sparkene stortsett hver dag. Kjent liv i masser av uker allerede, hver dag. Men er så forskjellige hvor mye det er, og hvor hardt det er. I går må h*n ha snudd seg med hodet opp igjen, for jeg fikk massevis av spark ganske langt ned på venstre siden. Det var to spark som var så harde at jeg faktisk kunne kjenne omrisset av en liten fot eller en liten hand på utsiden, og det var helt SYKT! Jeg ble så gira at jeg bare lå å kjente halve natta og ikke fikk sove I dag er h*n mye mer rolig, og sparker ikke like hardt. Og tror h*n har snudd seg helt motsatt igjen, da jeg kjenner det oppe på høyre side igjen. Så kommer helt an på hvordan de ligger..
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Er 27+3 og her varierer det ganske mye. Tidligere i uken var det fullt sirkus hver kveld, pluss litt gjennom hele dagen, men siden fredag har det vært minimalt. Har kjent litt bevegelse og noen få spark, men mannen min prøver å berolige meg med at babyen slapper av i helgen den også... Alt kommer ann på hvordan barnet ligger inne i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå