3barnsmamma<3 Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 Som om ikke plagene var mange nok fra før, så har jeg også nå fått hemrroider (skrives det ikke slik da..?) Uansett, det er veldig vondt. vondt å gå, vondt å sette meg. Hadde en rektalsalve liggende, som jeg prøvde å smøre på, samtidig som jeg dytta den inn (i følge bruksanvisningen). Men får den ikke helt inn og føler jeg er dotrengt etterpå igjen, så den liksom bare plopper ut igjen... (sorry detaljer...) Skal på apoteket snart for flere ærend, men hva skal jeg kjøpe med tanke på hemorroider?? Noen som har forslag? må ha noe som hjelper.
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 på apoteket jeg var på hadde di bare 1 salve som jeg kunne få kjøpt uten å ha snakket med legen, den heter alkos anal den hjalp meg etter 1 døgn... da begynnte smertene å forsvinne så ble den mindre:-)
kivs Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Legg en isbitt i en pose så kjøler du den ned. Drikk mye vann og sørg for å holde avføringen myk.
3barnsmamma<3 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2008 åå..så vondt!! har vært på apoteket, og der hadde de bare denne scheriproct (eller hva den nå heter) som var reseptfri. Aco3 (eller hva den nå heter) hadde de også, men anbefalte den første. Og ikke bare,bare og komme seg bak der å smøre med stoooor mage foran.. Håper det gir seg litt snart.. Har i tillegg fått beskjed fra legen å ta jern-tabletter, og det kan man jo bli hard i magen av, ingen god kombinasjon....
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 scheriproct er uten tvil den beste og sterkeste. står i pakningsvedlegget at ikke bør brukes av gravide, men legen min sa det var sprøyt, for det var snakk om så små doser. evt kombinasjon av scheriproct og alcos anal stikkpiller om det er mye innvendig og.
LabbogLine Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Hei,hei! hadde de ikke alcos anal? Hvilket apotek var du på? Ikke mitt da nei:) Både alcos anal, scheriproct og xyloproct er reseptfri. De to siste inneholder kortison... Man skal vel egentlig ikke bruke hemoroidemiddel med kortison når man er gravid... Jeg kjøpte meg alcos anal, men kan ikke si at 3 dagers smøring har hjulpet så mye.. Er heldigvis ikke så vondt her, bare ubehagelig...
3barnsmamma<3 Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2008 Hei på deg du Labbetuzze:-) Jeg var bare en snartur innom apoteket i sentrum (vitus apotek er vel det..) og der hadde de ikke alcos anal nei.. Så jeg smører med scheriproct i håp om at det hjelper. Har kanske gitt seg litt nå siden i morgest, men er vondt når jeg skal sette meg, reise meg og noen ganger når jeg går. Går bra så lenge jeg sitter i ro, eller går litt, men med det bekkenet jeg har så blir det heller ikke mye gåing... PS. svarer deg på mailen senere, skal bort en tur nå. Kos deg i ettermiddag:-)
LabbogLine Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Huff... så kjipt! Jaså, så du handler hos konkurrenten;) Hehe. Neida. Men ikke smør så mange dagene med den da, håper du får rask virkning! Vurderer å bruke den et par dager selv for å se om det blir bedre.. Det er jo helst i første trimester det er farligst for barnet. Ps. ingen hast med å svare på mail, jeg er jo verdens tregeste selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå