Gå til innhold

hvordan fungerer pappaperm??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tar han da ut perm og jeg får perm penger og lønn og han ingenting??

og hva med pappa som er selvstendignæringsdrivende??

og hvor mange uker må han ta, kan de absolutt ikke føres over på meg? og kan han ta de mens jeg tar ferie, så vi får både perm penger og feriepenger da?

hadde ingen tilstedeværende pappa forrige gang så er helt grønn :S

og nav sine sider og telefon har jeg gitt opp for nå... så takker for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når pappaen har perm må du tilbake til skole eller jobb (opptjent ferie fra jobb teller som tilbake til arbeid).

Da får han permisjonspenger og du vanlig lønn/feriepenger.

Pappaen må minst ta 6 uker. Disse kan i utgangspunktet ikke overføres til deg, men dersom far grunnet sykdom ikke kan ha ansvaret for barna alene kan du få dem overført til deg.

(samt i noen andre tilfeller som jeg ikke husker i farta).

Skrevet

Det stemmer ikke at mammaen må tilbake i skole eller jobb tingeling 80.. Det gjelder dersom far tar ut permisjon utover fedrekvoten.. Under pappapermen kan mammaen ta ferie eller ulønnet permisjon, eller selvsagt jobbe om hun vil det.... Får du penger fra nav kan det være at du ikke får noe i feriepenger da når du tar ferie ettersom nav utbetaler feriepenger på faste tidspunkt (du kan altså ha fått de på forskudd - eller få dem på etterskudd..) Husk at man får bare feriepenger for 12 eller 15 uker ...

Skrevet

takk, tror jeg er litt lurere, men om han driver eget firma og han tar ut noen fri dager der hver uke over tid og jeg utfører jobben hans, så vil jeg få lønn og han perm penger sant? for han har vel lov å ansette meg???

skal muligens si opp dagens jobb for å studere etter perm.. evt jobbe hos han ekstra i tillegg til den jobben jeg har nå eller studiet..

vanskelig det her, får vel ta meg en tur på nav når jeg har vært på ul og fått noen datoer å forholde meg til :)

men igjen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...