Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 jeg og barnefar flyttet fra hverandre for 6 uker siden, men nå har vi funnet tilbake til hverandre og er kjærster. ting skal gå sakte da jeg må få bygd opp tilliten til han igjen. er ennå 4 1/2 mnd ca til babyen kommer så vi har masse tid sånn sett. og det er deilig å bo alene når jeg er så hormonell som jeg er, da passer det bedre at han kommer på besøk når overskuddet er på plass. MEN han har et stort ønske om at vi skal flytte sammen når babyen kommer, jeg er mer usikker. redd for at vi ikke skal klare oss, og redd for at vi ender i nok et brudd og da er det ingen vei tilbake for meg. det har jeg sagt så han er klar over det, men vil allikevel at vi skal flytte sammen. vi er enige om at ingenting trengs å avgjøres før jeg har solgt, men jeg går jo konstant å tenker på dette her. så det jeg nå lurer på er : han har tre barn fra før han har samvær med, den eldste er 9 år snart og jeg lurer på om det kan være lurt av oss å sette oss ned å snakke med de to eldste å høre hva de tenker om tiden når babyen kommer. om de vil at vi skal bo sammen eller om de foretrekker at vi bor som vi bor en stund til. det har vært mye endringer for de siste året, så synes på en måte de skal få være med på å bestemme litt så de ikke føler seg som kaste baller.. er det helt på jordet??? mi på 3 og hans yngste på 4 er det nok ikke noe poeng å diskutere så mye med, men kanskje greit å inkludere de også på et litt annet nivå.. eller??? sååå usikker da...
hamsterpia Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 Så koselig at dere har funnet tilbake til hverandre da. Når det gjelder det å flytte sammen igjen så må dere nesten bare være flinke til å prate med hverandre og finne ut når dere er klare, begge to. Er ingen andre som kan avgjøre dette for dere. Hørtes ut som en fin ting å gjøre, det å ta den praten med de eldste barna. De har ofte tanker og meninger som er vanskelige å få ut i det daglige. Det at dere prater åpent med de, viser jo at dere respekterer de som fullverdige familiemedlemmer, som har noe de skulle ha sagt. Det er bra. Respekt er noe som må gå begge veier.
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Synes det høres lurt ut å diskuterer litt med barna. Men de kan jo ikke bestemme hvordan dere skal gjøre det:) Men greit å ha det som en liten rettledning i hva dere vil velge. Ellers så synes jeg din mening om saken høres veldig fornuftig ut da... Lykke til, samme hva dere velger!
Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 tusen takk for svar jeg ønsker jo seff å bo med han igjen, bare så redd vi gjør noe for raskt. men salget er jo heller ikke i boks så er nok bare mye hormoner som gjør meg litt stressa nå men da skal jeg snakke med han om det med å ta med barna på litt rådslagning, vi vil begge at vi skal fungere som en familie selv om de ikke bor fast hos oss, og da er det jo naturlig å snakke med de store ivertfall om sånne store avgjørelser ) igjen tusen takk! lettet mye det her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå