monika 3+1 i magen:) Skrevet 25. oktober 2008 #1 Skrevet 25. oktober 2008 jenta mi legger jeg ca kl 7 hver kveld.. hun våkner en gang i 11-12 tia, da gir jeg henne tutten og noen minutter senere sover hun.. så, våkner hun i 3-4 tia, da er hun helt våken, og jeg gir henne tutten og sier at "nå er det natt, du må sove nå" å går ut igjen, så tar det kanskje ofte rundt om en time før hun sovner igjen.. så i 6 tia, da våkner hun igjen, og vil stå opp.. da får jeg henne ikke til å sove igjen.. sånn i 10 tia, legger jeg henne igjen, da er det tid for formiddagsluren, tar kanskje en halvtime før hun sovner, og sover (visst jeg er heldig) 1.5 timer... jeg synes dette er fryktelig slitsomt! jeg har ikke sovet en hel natt siden, ja.. jeg husker ikke! hun er jo hos pappan sin avog til, men han jobber på sjøen, og er borte en mnd i slengen, når han kommer hjem sover hun der tilsammen ca 8 netter.. jeg har samboer også, men han jobber jo skift, så jeg vil ikke vekke han for at han skal stå opp med jenta mi.. det synes ikke jeg er rettferdig! hvordan sover deres unger?? noen som har ett triks??
¤ Aron & Emil ¤ Skrevet 25. oktober 2008 #2 Skrevet 25. oktober 2008 hei heei.Huff det hørtes slitsomt ut.Lille her sover fra vi legger han kl 7 til 7 dagen etter, uten å våkne. Han sover fra kl 11.45 til ca kl 13 om formiddagen. Men han går i barnehage å blir kanskje litt mer sliten? Vet ikke helt jeg.Kanskje kl 10 er tidlig formiddags lur? men det skulle vel ikke hatt noe å gjøre med søvnen om natta å gjøre..hmm.vanskelig det der.har nok ingen gode tips, men masse lykke til=)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. oktober 2008 #3 Skrevet 25. oktober 2008 lucas er bare 14 1/2 mnd da. men han legger seg halv 7 hver dag, sover til mellom halv 9 og 10. så legger jeg han 1 1/2- 2 t etter at han har våknet. da sover han i 2t. hvis han har behov for det får han en lur fra 16-17 på ettermiddag. hender at han våkner på kvelden. men da vil han ikke ha noe, ikke smukk, ikke kos, ingenting. så da har jeg bare latt han skrike noen min og så sovner han av seg selv igjen.
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 jo forresten.. han hadde en god periode der han våknet 5 hver morgen og ville stå opp. da begynte jeg å være skikkelig treg opp av sengen. tregere og tregere. og da sovnet han igjen av seg selv. og så kom han inn i den rytmen han har nå
flypapir Skrevet 25. oktober 2008 #5 Skrevet 25. oktober 2008 Ingen trøst dette, men vår jente som blir 3 i januar legger seg rundt 19-19.30 og sover til rundt 7. Sover ingenting på dagen, men våkner flere ganger hver natt. Vil ingenting spesielt og sovner som regel ganske raskt igjen (heldigvis). Vi prøver å drøye med å gå inn, uten at det har hjulpet nevneverdig. Er uansett slitsomt å aldri få sove en hel natt sammenhengende.... Har ikke gjort det mange ganger de siste 3 årene...:S
Storebror & Lillesøster Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 Her sover min på 21 mnd fra halv 7-7 til halv 8-halv 9,i gag ble det faktisk til 9-deilig.,sover 2-3 timer på dagtid. Har alltid vært god med soverutinene sine fra han var 6 mnd- Vet ikke hva du skal gjøre for og få henne til og sove bedre,spør på helsestasjonen om de har noen råd å gi deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå