Gå til innhold

Ritalin, noen her med ADHD som ammer og tar Ritalin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på om det er noen her som har fått grønt lys for å amme mens man tar Ritalin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt, men her er det vel som ellers; velg minus mot pluss. HAr du så mye plager at hverdage bare ikke går uten, så er det vel grønt lys. Mener det er klarsignal fra leger da.

Har ikke medisin selv, men sønn på concerta(før var det Ritalin).

Skrevet

Du må nok rett og slett høre med legen din. Det beste er om du klarer å unngå det. Om du er redd for store sinneutbrudd eller lignende uten ritalin når du ammer skjønner jeg om du ønsker å bruke ritalin mens du ammer. Men hvordan var det i svangerskapet, har du brukt ritalin da? Du kunne kanskje evt prøvd å la det gå nok tid mellom amming til at medisinen er gått noenlunde ut av kroppen. F.eks amme hver fjerde time, og gi erstatning imellom måltidene hvis barnet er sultent oftere enn hver fjerde time. Da slipper du å bekymre deg for at ritalinen går over i barnet.

Skrevet

Nei. Diskuterte dette med legen min som overhode ikke anbefalte meg å bruke ritalin. Da ville han heller at jeg skulle gi mme, om jeg MÅTTE ha ritalin...

Men om du blir veldig dårlig uten Ritalin (de derre hormonene er ikke noe ok for meg med min ADHD ihvertfall) så ville jeg nok vurdert å bruke det. Jeg amma i noen mnd, beg. med ritalin og gav mme istedenfor mm.

Men snakk med legen din, dette er jo noen år siden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...