Gå til innhold

skilt pga stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvil gjerne høre derres meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kjempevanskelig tema. Har nylig valgt å gå ut av et 6-års langt samboerforhold pga store utfordringer/problemer med stebarn.

Vi var en familie med mine,dine og et felles barn. Fungerte nokså bra inntil mine og hans barn gikk inn i ungdomsårene.

Vi taklet det rett og slett ikke. Dessverre går det utover vår felles datter på knapt 4 år,som nå må vokse opp med to hjem.

Historien er for lang til at alt kan nevnes her,men det siste året var ekstremt slitsomt for oss alle. Hans barn ville ikke være hos oss lenger og flytta permanent til sin mor, og min sønn flytta til besteforeldre for en tid. Vi prøvde noen timer med familierådgivning,men det ble nesten bare værre.

Selvfølgelig endte det opp med full splid mellom meg og min samboer,og alt ble bare kaos og full kræsj. Tiltross for at jeg elsker han.

Jeg valgte å flytte ut,og kjøpte ny leilighet. Han har også kjøpt nytt,og nå sitter vi med et felles hus vi ikke får solgt pga uroen i finansverden.

Han bebreider og hater meg,det var jo jeg som tok det endelige valget.

Så hva kan jeg konkludere med nå,4 månder etter at jeg flytta ut?

At jeg er trist og lei for at vi lot ungene styre det meste , hadde vi vært voksne nok,så hadde vi kanskje klart å redde dette. Kanskje?

Jeg vet ikke,vi hadde andre problemer også. Så med alt,så ballet det bare på seg.

Klandrer selvfølgelig ikke ungene,de kommer jo foran alt annet. Men,her jeg nå sitter,så må jeg spørre meg selv om det er riktig at de skal komme foran absolutt alt?

Jeg vet jo at om noen år nå,så flytter de ut. Da blir vi sittende der,jeg og min eks,hver for oss,-alene halvparten av tiden.

Kanskje finner vi oss nye partnere,men jeg er rimelig sikker på at ingen får flytte inn til noen av oss igjen,sålenge vi har barn boende hjemme.

Dette ble litt langt,men det gjorde godt å skrive det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...