Gå til innhold

jeg trenger deres hjelp!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hmmm....er gravid igjen etter å ha fått en datter i mai....har også en datter på 4 år!pappan til jentene mine stakk da minsten var 13 dager gammel. Det har vært de 5 mest vanskligste mndene i mitt liv!!!! med mye krangling og uvennskap, men innimellom har vi vært gode venner og tenkt at vi kanskje skulle prøve igjen om en tid....bare ta det rolig,men nå igjen er vi uvenner og jeg er faktisk så lei at jeg ikke orker mere!!!!man skal liksom kose seg med å få et barn men jeg har bare kranglet og hatt det kjipt de 5 mndene hun har vært til! så etter å ha jeg gått dypt i meg selv så har jeg funnet ut at barna og jeg fortjener bedre enn en fyr som stikker og ikke klarer å ta ansvar!!! det er mye som har skjedd som jeg ikke orker skrive om her, men som sakt!! jeg er gravid igjen, enda jeg har gått på p piller og alt!!!samme faren....alt har skjedd i noen svake øyeblikk!!! hva skal jeg gjøre???jeg mista et barn vi venta rett før eldste mann ble till, og det samme skjedde i mai i fjor.....har ikke lyst til å ta abort.... men føler det er eneste utvei!!!!!kan noen være så snill å komme med synspunkter!!har ikke lyst til å bli alene mor til 3 små barn, er vansklig nok med 2, men alikevel...det er jo et lite barn........hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette kommer du til å klare helt fint:) snart er barna dine store og da kan du bare kose deg. se på det sånn. så får det heller bli litt hektisk de første årene som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært meg, hadde jeg overhodet ikke sett det som mulig å få en tredje baby etter å nettopp blitt alene med to.... Men det er nå meg...

Jeg ville sett meg fornøyd med to flotte barn og heller gitt de to alt! Ville ikke orket et nytt svangerskap så fort igjen og alt som hører med, pluss en slitsom spedbarnstid igjen neste år...alene.

 

Sikkert mange som vil reagere på mitt råd her, men jeg råder deg til å ta abort, for babyens skyld og for de barna du har nå! Det blir mye mindre tid og til dem om du får en til nå, og ettersom det har vært så mye styr de siste 5 mnd med krangel o.l. , syns jeg de to barna dine fortjener ro og harmoni rundt seg nå!

Jeg vet med meg selv at jeg ville vært mye sur og sliten dersom jeg var alene med mine to og skulle gått gravid igjen allerede nå.

 

Klart man ikke har lyst til å ta abort, det skjønner jeg jo, men likevel er det mitt råd til deg.

Og siden du sier du ikke ser noen fremtid med barnefaren, vil du sannsynligvis ut og sjekke markedet etterhvert igjen. Skjønner du ikke tenker på en ny kjæreste allerede og sikkert mener alle mannfolk er noe dritt (noe jeg tidvis er helt enig med deg i), men etterhvert vil du nok møte en flott mann og da vil jeg tro det er vanskeligere å få napp jo flere barn man har...

 

Håper det ordner seg, og at både du og barna får det fint sammen fra nå av:-) Kooooos deg masse med de to gullene du allërede har, det fortjener både du og dem.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere å tenke på kvalitet sammen med de barna man har enn å tenke på hvor mange barn man vil ha! Kvalitet viktigere enn kvantitet:-)

 

Jeg har alltid ønsket meg mange barn, 4-5 stk, men vi har slitt mye sammen etter at førstemann her ble født og sliter fortsatt litt, men det går bedre.

Våre to er nå 3 år og 5 mnd gamle, en gutt og ei jente, og vi føler oss overlykkelige over å ha fått to så flotte barn! Om jeg hadde blitt gravid nå, ville jeg definitivt tatt abort, for nå er det jammen på tide å begynne å nyte livet, både sammen med barna, alene med kjæresten og helt alene!! Et nytt barn nå ville ødelagt alt vi nå holder på å jobbe oss opp til, og det fortjener jaggu ikke ungene våre...

 

Om det blir flere barn her får tiden vise, men foreløpig er vi veldig fornøyd med to, og skal gjøre alt vi kan for å unngå å få flere på 4 års tid minst... Jeg føler jeg er helt ferdig med å få barn nå faktisk, men holder muligheten åpen til senere:-)

Skal ikke ha flere før samboern trygler meg om det! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kjære deg.

 

Uff for ett dilemma!!! Jeg skal ikke prakke på deg mine synspungter om noe som helst. Dette er en så utrolig viktig avgjørelse at fremmedes synspunkter ikke bør telle. Vi er nå en gang bygd slik at innerst inne vet vi selv hva som er rett og hva vi ønsker. Det aller viktigste er at det er en avgjørelse du vil kunne leve med. Samarbeid med eksen må du jo ha pga. de to andre barna uansett. Håper du har noen i nær omgangskrets som kan gi deg råd og støtte i hva du enn måtte velge.

 

Og alt ting går!!! Ingenting er umulig! Lykke til så masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for at dere tok dere tid til å svare alle sammen!!!faktisk så betyr det mye med litt utenforstående sine synspunkt!!!!vet nok innerst inne hva jeg bør gjøre, men det er en vanskelig avgjørelse!!!men den må tas......skammer meg bare for å dra til legen og fortelle det!!!redd for hva andre tenker om meg og alt det der!!!men takk for svar alle sammen og som man har hørt tusen ganger før.....tiden leger alle sår eller hva!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh må bare si at jeg synes synd på deg som må ta et slikt valg. Det kan ikke være enkelt.

Synes bare du bør få snakket med noen profesjonelle om dette! Så slipper du kanskje å føle deg så alene om valget, selv om det til syvende og sist er du som må velge.

Er det ikke noe som heter Amathea eller no sånnt??

 

Jeg tror uansett så går det jo bra!

Beholder du så må du bare brette opp ermene og tenke at dette er for en tid og skaffe deg all mulig hjelp og støtte.

Tar du abort så må du bare ta tiden til hjelp og huske på hvorfor du tok det valget, og at det valget var det beste der og da!

 

Og om noen skulle dømme deg for ditt valg uansett, så må du tenke at ingen av de har vært i akkurat din situasjon!!!

 

Masse, masse lykke til!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok abort for noen år siden fordi det passet så dårlig. jeg har angret siden. hadde termin i slutten av januar og når januar kommer får jeg et forferdelig sug i magen og blir lett lei meg når jeg ser barn i den alderen som den ungen skulle vært. Er du i den minste tvil behold barnet, i lengden et det lettere og leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke selv hva jeg hadde gjort i ditt ståsted, men husk: barn er ingen hindring - kun utfordring ;)

 

Har du et nettverk rundt deg som kan hjelpe til og støtte? Følg hjertet og mavefølelsen du. Ønsker deg lykke til med valget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i hennes situasjon ville jeg ønsket at alle kunne gitt meg det rådet Siljemor ga henne... Det er jo helt klart det som er best med tanke på de barna hun allerede har og som sikkert sliter nok fra før med bruddet mellom foreldrene... Forholdet til barnefaren blir i alle fall ikke bedre av å få enda en unge med han...

Så lenge du ikke er kommet til 12.uke ennå, så er det bare et embryo, ikke et barn. Du kommer nok over det skal du se, for du har jo allerede to barn!

 

Blir bare verre når folk, som ikke har grunnlag for å uttale seg, sier at hun bør beholde barnet og at hun vil angre om hun tar abort. Lett å si for noen som er i et forhold. Hun er nettopp blitt alene, og har to små barn som garantert har hatt litt av en påkjenning på grunn av dette og som virkelig fortjener en glad og opplagt mor nå!

 

Hadde du bare hatt ett barn ville jeg ikke rådet deg til abort, men du har allerede to jenter som har glede av hverandre og som du bør kunne glede deg nok over! Som Siljemor sier, så er det egoistisk å tenke på at man vil ha mange barn fremfor å gjøre tiden sammen med de barna man allerede har til en trivelig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen!!

 

først av alt vil jeg bare si tusen takk for at dere tokk dere tid til å svare meg!!! jeg har nå bestemt meg, og det blir dessverre en abort......ikke det letteste valget jeg har tatt, men nå har ting utartetet seg såpass at jeg har anmeldt faren til barna mine for sjikane osv....og bedt om besøksforbud.....dessverre ingen ålright situasjon, men sånn har det dessverre blitt......Nå fortjener de 2 prinsessene jeg allerede har en mamma som kan tenke fremover,og starte på nytt!!!!tusen takk for all støtte i en veldig vansklig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...