Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Har hormonspiral men lurer på å få den fjernet. Har hatt den i to år nå snart. Mensen er helt borte og det er jo svært behagelig. Men sexlysten er også totalt fraværende - det er ikke fult så supert. I tillegg sliter jeg med vekten. Var vel nede i 78 kg et par mnd etter at jeg fikk satt den inn. I sommer passerte vekten 86 kg. Har virkelig gått inn for å slanke meg de siste månedene, men har bare klart å gå ned 3 kg. Kan det være spiralen som er synderen i forhold til sexlyst og vekttrøbbel? Noen her som har fjernet spiralen og opplevd endring på disse områdene?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Som om jeg hadde skrevet det selv. Sliter med det samme! Har null sexlyst, har gått opp myyye i vekt og i tillegg blir jeg sur og irritert for null og ingenting. Jeg skal fjerne den snart:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er alene, men har hormonspiralen likevel. jeg har gått NED ca 9 kg etter at jeg satte den inn(uten slanking), men merker som dere at sexlyst er helt fraværende. Flørter ikke engang. Gidder ikke. Kunne sikkert gått i kloster, uten at det hadde gjort noe nå. Men det plager meg ikke, siden jeg er alene. Sikkert verre for de i forhold. Vet at mange går opp i vekt av p-piller, som jo også er hormoner, så at en kan gå opp i vekt av hormonspiralen, er ikke utrolig. Jeg har aldri hatt den bivikningen av p-piller ,heller.
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Jeg hadde hormonspiral etter fødsel i fjor. Hadde den i ca 9 mnd, og jeg hadde følgende bivirkninger: Hodepine, magevondt/mensmurringer, NULL sexlyst, og skikkelig dårlig humør. Har aldri gått på p-piller, så aner ikke om jeg får bivirkninger av det. Gynekologen min sa at ca 2 av 10 får de bivirkningene jeg nevner, og at dette da rett og slett ikke er prevensjon som passer for disse kvinnene. Etter at spiralen forsvant er jeg meg selv igjen, og sexlysten er mye bedre (selv om jeg ikke akkurat er en kanin til vanlig heller!). Lykke til - det gjør ikke vondt å fjerne den (selv om det var grisevondt å få satt den inn) Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå