beggeto Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Det er jo egentlig ikke så ille å rydde, viss man bare veit hvor man skal gjøre av alt sammen. Jeg liker å lage gode systemer, slik at det er lett å rydde. Men jeg har noen problemområder. Noen ting som alltid er rotete selv om jeg akkurat har rydda. Trenger noen systemer for dette. Hvordan gjør dere det? Mitt problemrot er: -frukt og grønnsaker. Vi har ikke kjølerom. Fukt og grønnsaker smaker lite om man har det i kjøleskap. Romtemperatur er vel egentlig litt for varmt, men noen ting tror jeg er best å ha i romtemeratur likevel. Frukt og grønnsaker har det med å ta opp mye plass på kjøkkenbenken. Noen ganger samler jeg det i plastbokser, men da blir det så kompakt og jeg glemmer hva jeg har. -klær som ikke er rene og ikke skitne. Det havner stort sett på gulvet på badet eller soverommet. -treningsklær. Undertøy og t-skjorter vasker jeg jo med en gang. Men buksene bruker jeg et par ganger. Men vil ikke ha klær jeg har trent i sammen med andre klær... -ting som man bruker mange ganger i løpet av dagen. Eks lommebok, telefon, mobillader.. Det var det jeg kom på nå. Kom gjerne med andre tips til hvordan ha et ryddig og rent hjem!!!!!
LapScouse Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Nå skal det sies at mitt hus er langt i fra ALLDIT ryddig, men gjør nå et forsøk. Er litt enklere nå som jeg har gått ut i perm og er hjemme hele tiden ja....! Men her er mine tips Frukt og grønt- i en bolle/skål på kjøkkenbordet. Pen dekor! -Klær som ikke er rene eller skitne, har jeg og sambo brettet på hvers en stol på soverommet. Måtte inføre det 1 mnd siden, for det lå overalt. Og det funker. Yey! - Treningsklær; krok på vaskerommet. - Ting man bruker mange ganger i løpet av dagen: lommebok/tlf/keys i veske. Mobillader har vi alltid i/ved siden av en fast stikkontakt.
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 -Grønnsaker har jeg i grønnsaksskuffen i kjøleskapet, synes det går helt greit!? Frukt i kurv på kjøkkenbenken eller på kjøkkenbordet - Hvis de ikke er rene og ikke er skitne heller, hva er de da? Brukte klær som fortsatt er rene og pene blir brettet å lagt tilbake i skapet igjen, er de ikke rene nok til det så fyker de på vask. -treningsklær fyker rett på vask uansett her. Men hva med å ha en egen hylle eller skuff kun til de treningsklærne? Eller bare en liten kurv inne i skapet hvor du kan legge de? -Jeg har en flaskekurv (en sånn kurv med flere små rom i) som står på benken i gangen, der har vi et rom til nøkler, et til lommebøker, et til hansker osv. Mobilladere har vi en egen kurv til i vitrineskapet, bruker den stort sett bare en gang i uken. Mobilen ligger stort sett på stuebordet når vi er hjemme (uten gjester).
Elletuppa Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Her i huset har vi faste plasser på det meste, og vi alle liker å ha ting på stell. Frukt og grønt, stor fruktskål på benk og egen skuff i kjøleskapet. Egen hylle i skap på badet til brukte klær som ikke er skittene, fungerer kjempe bra Knagg på vaskerom, bak døra til treningsklær Skuff i yttergang til penge bok, nøkler, mobillader osv Det jeg syns er viktlig for å holde det ryddig er at man tar unna etter hver som man bruker ting. Både barn og voksene. Faste plasser på ting, gjør det mye enklere Og jeg er å tilhenger å ikke ha for mye ting og tang framme...Men lurt å ha et rote skuffe eller to som man kan ha ro i... eller det man ikke finner andre plasser til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå