Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Kan jeg bytte fadder til barnet mitt? Hun har vært fadder i 1, 5 år. Får hun beskjed om at jeg bytter henne??
plass'n Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg syns ikke du behøver å stryke henne som fadder, hvis det ikke er HELT spesielle forhold som gjør at du ikke vi ha henne som fadder fortsatt. Spør du en eller to andre som du gjerne vil ha som faddere i tillegg til de som er innskrevet, gir du bare beskjed til kirkekontoret der dåpen foregikk, og ber dem føye til faddernavn, og evt få tilsendt fra dem fadderhilsener til de(n) nye. Så behøver du ikke si noe til den du selv 'stryker' hvis hun likevel ikke kommer til å foreta seg noe aktivt for barnet ditt. Er hun derimot en som begynner å blande seg inn og lage vansker for dere, bør det gjøres tydelig for henne at hun er kuttet ut.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Man kan tilføye nye faddere men man kan ikke stryke noen.. Det som står i kirkeboken blir ikke forandret...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg liker henne ikke lenger så jeg har kuttet kontakten med henne. Så da går det ikke ann å stryke henne da?? Må hun evt. fra si seg oppgaven selv da?
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Hun har ikke gjort noe for barnet heller den tiden. Vi har hatt kontakt, men ikke gjort noe spesielt for barnet. Og det er vel vanlig?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2008 #7 Skrevet 30. oktober 2008 Det går ikke an å bytte. TRO MEG..det har jeg sjekket opp grundig. Det går ann å få tak i "sette-faddere", de vil ikke bli oppført i kirkeboken og blir heller ikke offisielle faddere. Men de fadderene en har valgt går ikke an å fjernes..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 går ikke an å styke en fadder. fadderene gir jo sitt løfte i kirken om å lære barnet om kristen tro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå