*Timulia* Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Betalte over 500 kr da jeg henta pakka mi på posten i dag, det er vel dem jeg kan få tilbake? Hvordan??? Var det bare å sende en mail med sum og kontonummer??
Gemini77 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 HVorfor skal de betale for din moms og toll? De kan jo ikke noe for det. De var snille en periode for de som "klagde" på det, men vet ikke om de gjør det enda. I så fall må du selvsagt scanne kvitteringer og sende de.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 En periode? Har alltid fått refundert pengene når jeg har bestilt for over 200 kroner! Du scanner inn kvitteringen og skriver i mailen hvor mange dollar i norske kroner du skal ha tilbake, same ordrenummeret fra ordren, så tar det 14 dager før pengene er tilbake til din konto. Også må du selvsagt oppgi ditt visa kort nummer slik at de kan gi deg pengene tilbake. Bare ta kontakt med dem på custumer servise, har aldri opplevd de ikke har refundert beløp!
Gemini77 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Men hvorfor skal de betale det? De driver da en butikk de også, og de kan da vitterlig ikke noe for moms og toll tillegget inn til Norge. Det er vi som bestiller fra utlandet. Jeg krever iallefall ikke det igjen, men det er tydligvis bare meg...
*Timulia* Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2008 OK,har ikke scanner jeg, så da blir det vel vanskelig... Men takk!
tralle Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Du kan også fakse kvitteringen, eller sende den per post! Alt jeg skriver i en epost til Strawberrynet er: "Please refund my taxes" og viser til ordrenummer. Jeg skanner inn ordreseddelen samt kvitteringen fra posten. De regner selv ut hvor stort beløp jeg skal ha refundert. Jeg oppgir heller ikke visakortnr, fordi pengene kommer tilbake på samme konto som jeg betalte fra (visakortnr ligger lagret i systemet deres). På internettsidene deres opplyser de at de ikke er forpliktet til å gjøre dette, men ønsker at alle kunder over hele verden skal behandles likt. Se: http://eu.strawberrynet.com/faq.aspx#26 Her står det blant annet: "For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis. If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you. E-mail [email protected] Fax +852 2811 5138 Or post to: StrawberryNET.Com Customer Services Department Strawberry Fields, No.4, A Kung Ngam Village Road, Shau Kei Wan, Hong Kong. IMPORTANT: Please include your order number on ALL correspondence to ensure prompt service. Please also note that all claims for refunds must be made within 3 months of the order date." Skal man først bruke Strawberrynet, bør jo man ta seg bryet med å få refundert moms og toll... Bestiller du slik at det blir kr 500 hver gang blir det jo litt!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå